Gå til innhold

Er dette et godt nok program?


Anbefalte innlegg

Hei. Da vasr vektene på plass i juset og jeg skal nå sett opp et program på ca. 25 minutter. Følgende vekter har jeg: 8x1kg og 4x1kg.

 

25x Dumbell Curl - 1kg

20x Alternativ Curl - 1,5kg

20x Hammer Curl - 1,5kg

15x Consentration Curl - 2kg

30x Standar Curl - 1,5(eller 1kg)

 

er dette et bra program? Jeg ser også at dette ikke fyller 25 minutter, så jeg setter pris på om noen av dere kunne ta en titt og kansje rettet på noen øvelser jeg ikke burde ta og fylle inn noen evt.

 

Takk på forhånd :)

 

Forresten, så er jeg helt ny inntill dette. Ikke noe erfaring. Lurer også på når det strekker veldig i bisepsen under curls, skal jeg da stoppe eller er det liksom bare slit som jeg skal gjøre? :) (haha si ifra om du ikke forstod det sisste)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg aldri kjørt et program kun på biceps. Ser ut som du har 1 sett på hver av de fem øvelsene og ganske mange reps.

 

 

En liten indikasjon på antall reps. Sånt ca.

Vekter du klarer å løfte 15 ganger ++ er utholdenhets trening.

Vekter du klarer å løfte 7-12 ganger er volumtrening.

Vekter du klarer å løfte 1-6 ganger er maksimal styrke.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at et 25 minutters rent bicepsorogram er helt meningsløst med mindre man er en 140 kilos pro-bodybuilder.

 

Men for å gi et mer konstruktivt forslag: Finn en stang eller noe annet du kan løfte deg opp i. Enten det er en trapp, et lekestativ, bærebjelkene i taket i garasjen, hva som helst. Overhåndsgrep (håndflatene fra deg) eller underhåndsgrep (håndflatene mot deg) spiller ikke noen rolle. Bredt eller smalt grep spiller heller ingen rolle. Ta så mange du klarer, 3 ganger og med 2-3 minutters pause mellom hver gang.

 

Er du for svak til å klare i alle fall en 2-3, så finn en lavere stang og gjør inverted rows heller.

 

Altså:

 

eller hvis du er for svak:

Lenke til kommentar

Dett er helt ræva program, kan ikke kalle det et program en gang, øvelser derimot.

 

Program skal da liksom trene hele kroppen, eller deler av kroppen. Her har du bare kjørt øvelser for biceps.

 

Et bra program er:

Knebøy

Markløft

Benkpress

Dips

Roing

Chin ups, Pull ups

 

Chin ups og pull ups er knallbra øvelser for rygg og armer, faktisk en av de beste for rygg. Hvis du ikke klarer en pull så kan jeg anbefale negative pull ups.

 

Det eneste jeg spørr om er om noen kunne hjelpe meg med å sette opp et Biceps program

:laugh::lol:

Biceps program? Er det noe som heter det? Biceps er en liten muskel, det må du tenke på. Anbefaler deg å kjøre øvelser som man trenger biceps i, som chin ups, roing osv og drop curls.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...