Gå til innhold

Hjelp! Må ha ny jobb PC! (Bærbar)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det er en stund siden jeg har surret meg borti hardware og er nå derfor helt grønn på dette området.

 

Jeg er i utgangspunktet etter en jobb PC hvor det blir kjørt tunge applikasjoner (Adobe Master Collection) og økonomisystem ( Visma Global)

 

Kriterier:

 

* 12,1 eller 13,3" skjerm

* relativ høy oppløsning

* helst 4 GB ram

* kurant CPU til nevnte applikasjoner

* LANG levetid på batteri! (er mye ute hos kunder så batteriet må holde)

* Fingeravtrykkleser

* Dockingstasjon (prioritert)

 

 

Ellers er jeg har jeg ikke behov for fancy skjermkort eller stor hardisk (100 GB holder i massevis) Det er også viktig pc'en er stabil men det er vel mere på softwarebiten?

 

Noen som har noe forslag? Kostnadsrammen ligger på rundt 10 000 eks mva

 

 

 

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vanskelig å mene noe om hvor mye kraft du trenger til adobe greia...

 

Men til 10k og lang batterilevetid er litt motstridende syns nå jeg om du trenger en råtass.

 

Men denne får da god omtale ang batteri, og jeg ville være overrasket om den ikke var god nok. Acer 3810T.

http://www.idg.no/pcworld/article134978.ece

 

Hvis ikke så er det kun dell dimension serien jeg kommer på, og da på den dyre siden som ofte inkluderer skjermkort med 3D støtte ... og de skulle vel være bra nok til film også vil jeg tro.

PS: Andre kan sikkert uttale seg om andre merker med alternativer, som f.eks HP, der hakke jeg peil.

 

Men altså...

Hva maskin har du idag, og hva scorer den på pcmark, 3d mark, etc så kan man kanskje ta noe ut fra det?

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...