Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser når jeg spiller poker og ser på film samtidig


Anbefalte innlegg

Pcen fryser innimellom hvis jeg spiller poker og ser på samtidig (2skjermer)

 

Bildet fryser helt, mens lyden går i loop og eneste løsningen er tvinge restart. La også merke til her om dagen at jeg fikk en feilmelding i uTorrent: "Ikke nok systemressurser til å fullføre operasjonen" eller noe i den duren. Jeg lasta ikke ned noe selv en gang, feilmeldingen kom på en av filene jeg selv seeda.

 

Har kjørt memtest, med 0 errors. Hva kan det være og hva bør jeg gjøre?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva for slags pc har du da?

 

Altså...hakke super mye peiling på pc. Kjøpte en Komplett Gamer a10 fra komplett.no

 

Asus M3A-H/HDMI, AMD 780G+SB700, ATX,

Socket-AM2+, DDR2, VGA, PCI-Ex(2.0)x16

 

AMD Phenom X4 9650 Quad Core,

Socket AM2+, 2,3GHz, 2MB, Boxed m/Vifte

 

Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL6,

Kit w/two matched DDR2 PC6400 2GB CL6

 

Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

 

Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2

16MB 7200RPM

 

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

SATA-300, 32MB, 7200RPM

 

Hjelper det? Tror 250gigen er system disken

Lenke til kommentar

En annen ting. Kjøpte denne rett før jul. Etter ca en måned begynte den å bare restarte av seg selv helt uten grunn. Uten at jeg satt på pcen en gang. Skrudde av automatisk restart og fikk opp bluescreen i stedet. Varierte litt i feilmeldinger men det som gikk igjen var bad pool header, et eller annet med page in non paged area og IRQL not less or equal.

 

Jeg så kjørte jeg windows med last working configuration og så funka det en stund før det kom tilbake igjen. Gjorde det samme og det har funka siden da. Nå er det leeeenge siden jeg har fått bluescreen, men i steden skjer altså dette med at den fryser. Da jeg fikk bluescreen kunne jeg gå i eventloggen og se, i tillegg til å generere dump filer. Men det skjer ikke nå... Ingenting i noen av loggene, og ingen dump filer ........

 

halp!

Lenke til kommentar

Har kjørt system recovery med checkpoint fra før problemet starta. Problemet er der fortsatt, men det er visst kun når jeg ser på film. Har skjedd med både windows media player og media player classic. La også merke til at den innimellom "nesten" fryser hvis jeg ser på f. eks VGTV eller youtube. Lyden og bilde stopper opp og går i loop et par ganger før den plutselig fortsetter normalt. Ligner veldig på det som skjer i media player, bortsett fra at den klarer å komme seg videre.

 

Det må da være noe jeg kan gjøre, uten at jeg trenger å levere den inn?

Lenke til kommentar
Høres ut som om du ikke har nok ram. Prøv å ta ut rambrikkene, blåse litt på de og i sporene og stappe de nedi igjen.

 

Saklig!

1: Han har kjørt memtest uten feil.

2: å blåse på minnebrikker/ramslots hjelper ikke mot noe som helst.

3: ... og det gir i alle fall ikke MER ram!

4: 4GB ikke nok til poker og film?

Lenke til kommentar

Noen ganger fryser pcen etter 10 minutter, andre ganger kan den kjøre i flere timer før den plutselig stopper. Fatter ikke hva det er...

 

Har hatt SpeedFan oppe en stund nå, mens jeg lot media player gå men det virker som temperaturen ligger stabilt rundt normalen.

 

Begynner å bli desperat...jeg MÅ kunne se på family guy mens jeg spiller! :p

Lenke til kommentar

Ja, dersom codecs er i stand til å herpe pcen såpass, er det godt mulig det er det som er grunnen. Så litt etter nå og fant ut at jeg har flere codec packs installert...

 

D-i-v-X - AVI Codec Pack Pro

Cole2k Media - Codec pack

ffdshow

 

En annen ting jeg fant ut nå...Lasta ned ASUS PC Probe II. Når jeg starta den kom den sykeste alarm lyden og melding om at det var noe feil med MB temperature. CPU temperaturen ligger på 48 grader og lyser grønt, mens MB temperatur er 49 grader og lyser rødt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...