Gå til innhold

[Løst]Verdt å reparere Olympus 740 for 30 dollar?


Anbefalte innlegg

God kveld

 

Jeg fikk meg nylig et kamera av min far, av typen Olympus µ740. Han hadde ikke bruk for kameraet mer fordi det hadde fått seg en ørliten skramme...

 

post-70204-1249206831_thumb.jpg

 

Jeg har ikke lykkes å finne nyprisen på selve kameraet i dag, men tipper det ligger på rundt 2000kr, noe under 750-versjonen. Selv om skjermen ikke er i sitt beste velgående, så virker resten av funksjonene til å fungere smertefritt. Dessverre er det litt upraktisk å ta bilde i blinde, ettersom jeg ikke ser noe på skjermen. Det er dessverre enda mer upraktisk å drasse med meg min fars 31-tommers CRT-skjerm hver gang jeg skal ut og ta bilder, så da vurderer jeg en ny 3-tommers skjerm istedet. Selv om den skjermen ikke akkurat gir kinofølelse, så er den mer praktisk å ha med seg siden det ikke trengs minst to mann å bære den.

 

Jeg tok en google-runde på "olympus 740 lcd", og fant skjermer til 80$. En runde på Ebay ledet meg til en noe billigere skjerm til 20.98$ (+7+3$ i fakt +sporing). Det vil si rundt 190kr. Er det verdt å bruke på en ny skjerm? Er den noe å stole på? (det er vel en grunn til at den er billigere) Kameraet har ikke akkurat noen garanti lenger, men det er litt synd å hive et 95% fungerende kamera til ca 2000kr fordi skjermen ikke fungerer.

 

Hva er ditt forslag?

 

Og da legger man seg. God natt :sleep:

 

Edit: Bestilte like gjerne ny skjerm, jeg. Koster ikke stort i forhold til kameraet.

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...