Neglisjerbar Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Hei, jeg har hatt min Acer Aspire 5737Z fra netshop i ca en måneds tid. Maskinen blir fort veldig varm, selv om jeg har hevet den betraktelig fra f.eks et bord. Altså skal luftinntaket til vifta være åpent. Men likevel virker det ikke som om det er noe vits, fordi vifta slår seg kun på på villkårlige tidspunkt. Denne varmen (GPU rundt 90 C, CPU 80 C) fører til at maskinen slukner. Uansett hva jeg gjør - surfing, film etc varer den ikke lenger en et kvarter. Noen som vet åssen man kan kontrollere viften, sette ned CPUen (forsøkt RMclock) eller noe som helst som kan hjelpe? Er lite lysten på å sende den unødvendig tilbake, da jeg begynner på studier snart.
Spirre Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 siden den bare er 1 mnd gammel, så hadde jeg kontakta netshop. den skal ikke være slik.
kanonkent Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 (endret) Mulig du kan sette noe instillinger for vifter i BIOS, men skal ikke si noe for sikkert. Men der burde jo alt stå til default (ettersom det er en flett ny PC), så det er jo heller tvilsomt at det er så mye som er feil der. Ta kontakt med support, kanskje de har noen tips slik at du kan fikse det selv, istedetfor å sende den inn til rep. Endret 3. august 2009 av kanonkent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå