Gå til innhold

Sletting av poster....


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp slettet denne posten:

 

-----------------------------------------------------

 

"Det er stadig diskusjoner om emnet warez på forumet, men det er sjelden at noen nevner fordelene warez har for produsentene... (i første rekke produsentene av program, ikke spill og musikk)

 

Viss det hadde vært umulig å kopiere programvare (that's a nice dream), ha ville ha skjedd da?? Ville vi ha kjøpt programvare for mange tusen?? Eller ville vi ha brukt annnen programvare som var billigere/gratis? Siden fåtallet i forumet er millionærer tror jeg vi vet svaret...

 

Siden vi brukte maaaaaange timer på å lære oss å bruke et alternativt program, ville vi trolig bruke det i jobbsammenheng også... Slik ville produsentene av programvare tjent mindre!!!

 

Det er et faktum at ungdommen bruker timer/dager/uker på å lære seg et program (trolig warez), og når det skal jobbe vil de bruke det samme programmet... Bedriften de jobber i vil da kjøpe inn programmet, og ALLE vinner......

 

Synspunkter??"

 

-----------------------------------------------------

 

Kan huske å ha lest mange andre poster om warez som har vært MYE verre enn denne, som ikke har blitt slettet!!! Var f.eks ikke jeg som lurte på hvor jeg kunne laste ned div. warez....

 

Spørsmålet mitt er derfor: Er det noen konsekvent "slette-politikk", eller kommer det ann på humøret til den som leser postene???

 

Er enig i at man ikke skal spørre om hvor man kan få tak i warez osv., men det bør vel være lov å diskutere emnet? Det virker som "alle" har et forhold til warez, så kanskje litt diskusjon er sunt??

 

PS: Kopier ALLTID innleggene dine....

 

[ Denne Melding var redigert av: Yassir_6856 på 2002-01-24 02:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-24 02:58, Yassir_6856 skrev:

:smile:


Da var posten min tilbake i forumet.....


Lenge leve fri diskusjon.....


PS: Takk!


 

Lol, ja retten til å si det man vil lever enda.. Så vidt.. :wink:

 

Er forresten helt enig med deg, og det er produsentene også.. Jeg har selv hatt gleden (?) av å diskutere dette med en av de mest fremadstormede warezforkjemperne i USA. Han poengterte for meg at det er slett ikke studentene med PS 6.0, Maya4, Lightwave osv som var målet for deres aksjoner. Disse sa han at egentlig kun var med til å hjelpe produsentene med å få flere kunder (noe som du også påpekte. De som produsentene (og BSA går jeg utifra) er ute etter å ta (rettmessig spør du meg) er bl.a. de reklamebyråene som benytter seg av de samme programmene..! Det er de som har råd til å betale for det, og det er de som tjener gode penger på programmene..

 

Tror dette blir mest et spørsmål om etikk for den ene brukeren (så lenge han ikke er i reklamebyrå selvsagt).... Noe som leder meg til et annet spørsmål; hvorfor er det allmennt akseptert med musikk & spillkopiering i Norge? Fallende etisk samvittighet hos den norske befolkning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...