Gå til innhold

Augustfest 2009 - iamluka - 50mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skulle gjerne hatt øyet litt mer i fokus, men jeg likte utsnittet og bildet! :)

Takk. Er kanskje litt enig med deg. Unnskylder meg med at det er et nytt og uvant objektiv ;)

Skrevet

På f/1.8 er det ikke lett å se i søkeren hva som er i fokus! Mattskiven som følger med huset viser typisk hva som er i fokus dersom du blender ned til f/3-4. Fant ut det på den harde måten da jeg fikk meg 1.4/50 - skjøt masser av bilder, før jeg kom hjem og så at flesteparten hadde fokusbom og at DOF var for altfor tynn på de gjenværende.. ;)

Prøv selv - sett til f/3.2 og kikk i søkeren - tipper du nesten ikke ser noen forskjell om du trykker inn nedblendingsknappen eller ikke.. :)

Skrevet

2. august - Det Står Skrevet

Så i etterkant at jeg sikkert kunne hatt litt større DOF. But, but..

post-188600-1249248308_thumb.jpg

f/1.8

1/500 sec

iso 200

Skrevet
Jeg syns hun(?) ser litt trist ut jeg. Kanskje jeg syns det nettopp fordi øyet ikke er i fokus, sånn som Trondster påpeker. Triste øyne er jo litt uklare, er de ikke?

Hun ja :) Ja, jo. Kan vel være litt enig, men må får kanskje bedre fram at man er trist med skarpe blanke øyne?

Skrevet

Hehe, i utgangspunktet var jeg bare oppgitt, og lei av å stå modell :p Er enig med resten av flokken, øyet burde vært skarpt. Syntes du har fått frem fregnene min på en flott måte da, likte dem faktisk her. Noe jeg sjeldent gjør.

Skrevet
Syntes du har fått frem fregnene min på en flott måte da, likte dem faktisk her. Noe jeg sjeldent gjør.

Jeg liker fregnene dine! Glad jeg fikk deg til å like dem og :)

Skrevet

3. august - Veteran

En gammel gitar vi har hatt stående i mange år. Ingen i familien kan spille den. De 5 strengene som er på den er derfor heller ikke stemt.

post-188600-1249337950_thumb.jpg

f/1.8

1/20 sek

iso 200

Skrevet

Får tanker om nostalgi og glemte minner..

..Og trodde først det stod "petteram" på gitaren - huh, annen formubrukers gamle gitar, liksom? ;)

Vær som sagt forsiktig med å bruke full åpning, spesielt når motivet er tett på - DOF blir så sabla tynn.. ;)

Skrevet
1. august - Tankefull

post-188600-1249153230_thumb.jpg

f/1.8

1/40 sek

iso 250

Hei!

Liker du tankefulle blikket, men er enig med Trondster i at øyet burde vært i fokus. Dette har du tenkt på selv i ettertid, og da har du jo lært noe! Og det er vel hensikten med utfordringen? Flott! :thumbup:

- bjarte

Skrevet
Får tanker om nostalgi og glemte minner..

..Og trodde først det stod "petteram" på gitaren - huh, annen formubrukers gamle gitar, liksom? ;)

Vær som sagt forsiktig med å bruke full åpning, spesielt når motivet er tett på - DOF blir så sabla tynn.. ;)

Hehe.. Det kan nesten se sånn ut :)

Jeg tok en del bilder, og varierte en del for å se hvor stor forskjellen ble og de andre bildene ble jeg ikke fornøyd med i det hele tatt, så da ble det dette ;)

Hei!

Liker du tankefulle blikket, men er enig med Trondster i at øyet burde vært i fokus. Dette har du tenkt på selv i ettertid, og da har du jo lært noe! Og det er vel hensikten med utfordringen? Flott! :thumbup:

- bjarte

Tusen takk. God poeng forresten! Jeg satser på å lære masse denne festen sånn at jeg er god forberedt til oktoberfesten ;)

Skrevet
Meget pent bilde! Som tatt ut av en av plakatene søsteren min hadde hangende på veggen på 80 tallet!

Tusen takk!! Jeg er altså 20 år for sent ute med bildene mine ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...