Gå til innhold

Infotavle - visning av rutetider, vær og tweets - kommentarer

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske man kunne fått ut fingern og fått opp rutedata i trondheim også.

Kult prosjekt. Har tenkt samme tanken selv, men ville nok brukt en servertjeneste på hjemmenettet mitt og kun en lettvekt-linux som booter rett i browser på "ramma".

-C-

Skrevet
Skulle ønske man kunne fått ut fingern og fått opp rutedata i trondheim også.

Kult prosjekt. Har tenkt samme tanken selv, men ville nok brukt en servertjeneste på hjemmenettet mitt og kun en lettvekt-linux som booter rett i browser på "ramma".

-C-

Man kunne eventuelt sendt spørringer til bussorakelet og parset svaret. Ideelt sett burde jo alle dataene fra all kollektivtraffikk i landet legges inn på trafikanten.no.

Du tenker på et slags Ajax/Web 2.0-grensesnitt som streamer fra en server i hjemmenettet? Hva slags hardware tenker du å ha i ramma?

Skrevet

Usikker på hva jeg skal ha i ramma. Billigste atom netbook med touch fra dealextreme kanskje? :)

Det skulle vært et dritbillig dev-kit for slike rammer. En ARM cpu med 10" touchscreen, klar for linux. Innebygd wifi, kortleser og lignende. En slik en til $150-$200 hadde vært arti.

Man kunne kanskje parset oraklet, men man får jo ikke med forsinkelser og slik da, slik man gjør med data fra trafikanten.

-C-

Skrevet
Man kunne kanskje parset oraklet, men man får jo ikke med forsinkelser og slik da, slik man gjør med data fra trafikanten.

Det med sanntid hadde jeg glemt :).

Den er enda ikke på markedet, men det kan virke som om det du snakker om denne finnes i denne: http://www.crunchgear.com/2009/04/09/crunc...a-little-early/
Ja, vet om den. Men den blir for dyr tror jeg.
Det skulle vært et dritbillig dev-kit for slike rammer. En ARM cpu med 10" touchscreen, klar for linux. Innebygd wifi, kortleser og lignende. En slik en til $150-$200 hadde vært arti.

Da nærmer vi oss riktig prisklasse ja. TechCrunch Tablet ville jeg sikkert hatt på veggen på kjøkkenet for å finne oppskrifter eller noe :) Den kan så mye mer enn å vise rutetider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...