Gå til innhold

Asus G2S! Trenger hjelp til reklamasjon.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Har hatt min Asus g2s laptop i akkurat 18 måneder nå, har lenge opplevd at den blir veldig varm men han aldri gidda å bry meg om dette. Etterhvert som tiden gikk så ble den bare varmere og varmere, som sagt så er dette en gaming pc så den skal klare mange spill. Nå i det siste har jeg begynt å spille endel Heroes of Newerth som er ett spill som ligner veldig på DOTA men som er mye bedre grafikk. Jeg fikk helt plutselig frame drops og jeg hadde vel 5 - 6 fps konstant.

 

Dette kunne da ikke være mulig? Fordi pcen min kjørte alt helt smooth før det skjedde så jeg visste jo at pcen min skulle klare dette. Jeg begynte å laste ned mange forskjellige drivere for å finne ut hvilken som var best, probleme forsvant ikke, nå ble jeg veldig frustrert og valgte derfor bare å formatere hele greia. Nå var jeg sikker på at problemet var vekke men neida der var det igjen. Så snakkte jeg med endel kompiser og de hadde ikke opplevd dette problemet i det hele tatt, å disse kompisene mine har dårligere pcer enn meg. Nå var jeg helt lost og ante ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg valgte derfor å spørre på forumet til det spillet. Der snakkte de om at tempraturen min ble for høy og derfor skjedde dette.

 

 

Dette hadde jeg heller egentlig ingen tru på, jeg trodde ikke dette hadde noe med det å gjøre.

 

MEN!

 

Tilslutt ble jeg så lei, så tenkte jeg at jeg skulle søke på google og se om noen virkelig hadde fps drops med asus g2s. Gjett hva jeg fant? Fullt av folk som sutra og klagde over hvor dårlige asus var osv osv. Det var faktisk noe feil med akkurat G2S nemlig det at skjermkortet ble veldig varmt og det var derfor man fikk syke fps drops.

 

Så er spørsmålet? Åssen kan jeg godta dette? Alt stemmer med det jeg har funnet, har også lastet ned GPU-Z hvis jeg bare launcher ett spill så ligger skjermkortet på 90 - 95.

 

Jeg føler meg liksom lurt.. Jeg betalte 16 000 kr når jeg kjøpte pcen og har såvidt hatt den i ett 1 år.

 

Har jeg rett til noe som helst her? Jeg vil gjerne klage, jeg føler meg rundlurt, og så avhengig som jeg er av det spillet så klarer jeg snart ikke mer. Det må være noe jeg kan gjøre? Noen sier at jeg har 5 års reklamasjons tid, men jeg vet ikke om jeg kan reklamere på dette. Jeg er veldig frustert og håper noen kan hjelpe meg.

 

Kjøpte pcen hos komplett forresten.

 

 

speccs:

 

Nvidia Geforce 8600m GT

 

Intel centrino duo(dual core) 2.20 ghz

 

2gig ram

 

Vista 32

 

160 gb harddisk

 

 

Takk for alle svar!

 

 

Quick edit: Dette gjelder ikke bare spillet jeg spille(Heroes of Newerth) men de fleste spill som krever litt saft fra pcen.

Endret av -sealiNe-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå sendt epost til komplett.no, hvor jeg beskriver problemet. Jeg er ikke ute etter en ny pc, men heller å få den jeg har reparert. Jeg er heller ikke interessert å åpne pcen for å få vekk støv. Ettersom jeg ikke har hatt pcen min så alt for lenge. Her er noen bekreftelser på at akkurat mitt skjermkort er defekt:

 

Link nr1: http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...dia-g84-g86-bad

 

Link nr2: http://www.engadget.com/2008/07/10/all-nvi...m-chips-faulty/

 

Link nr3: http://www.engadget.com/2008/07/02/nvidia-...s-are-defectiv/

 

Link nr 4: http://www.engadget.com/tag/8600m/

 

 

Edit: Hvis komplett skulle ta denne pcen inn til reparasjon, noen som vet om de fikser dette selv eller om de sender pcen videre til Asus?

Endret av -sealiNe-
Lenke til kommentar

"Jeg er heller ikke interessert å åpne pcen for å få vekk støv. Ettersom jeg ikke har hatt pcen min så alt for lenge"

----------------------

18 måneder er mer enn nok tid til at støv og skitt samler seg i vifta,så vil anbefale å prøve dette.

Uansett,hvis du ringer ASUS 2316 2682,så vil de sørge for henting av maskinen,sjekk,og service på garantien dersom det IKKE er støv som gjør at den blir varm.

Dersom du sender den til Komplett vil de videresende maskinen til Asus.

Lenke til kommentar

Når jeg allerede vet at problemet ligger hos skjermkortet? Jeg er ikke den eneste med en G2S som har problemer med varme. Støv er det nok, men temperaturen skal ikke ligge over 100 grader på ett spill som ikke krever så alt for mye. Har kompiser som har eldre pcer og som spiller mer enn meg, de har ikke dette problemet i det hele tatt.

 

Har ikke fått svar fra komplett enda.

Lenke til kommentar

"Støv er det nok, men temperaturen skal ikke ligge over 100 grader på ett spill som ikke krever så alt for mye. Har kompiser som har eldre pcer og som spiller mer enn meg, de har ikke dette problemet i det hele tatt."

--------------------

Men hva f... er problemet med å forsøke å fjerne støv og skitt ?? Det er gjort på 3 sekunder!

Lenke til kommentar

Temperaturen vil naturlig nok stige mye mer enn forventet om viftene er tette pga støv og de ikke kan "skuffe" nok luft inn til komponentene det er tiltenkt å kjøle ned. Trykkluft på boks og en liten skrutrekker er alt du trenger for å eliminere dette problemet, og ikke minst forebygge det til neste runde.

Lenke til kommentar

Er det pga støv og skitt, så må du desverre betale hele greia selv.

Er skjermkortet fullt av støv, blir det heller ikke flyttet luft der det skal, og skjermkortet vil overopphete seg i løpet av sekunder.

 

Om du vil sende den inn, må du vurdere selv, vi kan ikke sitte her å ta den konklusjonen for deg..

Lenke til kommentar

Har ikke fått skrevet noe pga ferie!

 

Fikk svar fra komplett og de sa jeg skulle sende pcen inn til dem osv.

 

Til dere som ikke forstår problemet, tror dere ikke mange har prøvd å fjerne støv? Ikke nok med at de fjerner støv men de lager hull under pcen for å få bedre lufttilførsel. Og hvordan kan støv være det eneste problemet når dama mi sin pc med ett radeon kort og generelt dårligere pc klarer dette spillet helt fint? Ikke nok med at den er dårligere den er også mer brukt enn min.

 

Jeg skriver jo at skjermkortet er defekt, jeg spør ikke hvordan man fjerner støv. Ettersom jeg vet at hovedproblemet ikke er støv. Spørsmålet mitt var hva jeg hadde rett til når det gjaldt komplett.

 

Jeg forstår ikke helt det at jeg må sende inn pcen til Asus når det var komplett jeg kjøpte pcen hos, det vil ta en evighet hvis jeg skal sende den inn til asus..

 

Etter å ha lest endel andre tråder så var visst Asus verst når det gjaldt dette problemet, de formaterte pcen som regel og sendte den tilbake.

 

Forresten så lå skjermkortet på 80+ grader bare jeg så en film. Høres veldig realistisk ut at støv skal ødelegge etter halvannet år.

 

Edit: Fant en tråd ang dette på asus sine sider hvor folk diskuterer akkurat dette, jeg fant også ut at skjermkortet mitt er Revision A2, som er den versjonen som er defekt.

 

Link: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?SLangu...=1&count=66

 

Edit 2: Har nå åpnet pcen å prøvd å få vekk mesteparten av støvet, det var ikke mye støv å se så jeg tror ikke det har så mye å si ettersom temperaturene er helt like.

 

Mvh Sealine

Endret av -sealiNe-
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt det at jeg må sende inn pcen til Asus når det var komplett jeg kjøpte pcen hos, det vil ta en evighet hvis jeg skal sende den inn til asus..

Komplett gjør nok ikke så mye annet enn å videresende PC'en til Asus for deg. Faktisk går det stort sett raskere om du selv sender PC'en til riktig verksted eller til produsent som angitt på Komplett sine nettsider.

 

Deg -> frakt -> Komplett må behandle mottak -> frakt -> Verksted/produsent -> frakt -> Komplett må behandle retur -> frakt -> deg

 

tar lenger tid enn:

 

Deg -> frakt -> Verksted/produsent -> frakt -> deg

 

Kan være snakk om 1-2 uker lengre ventetid for deg.

Lenke til kommentar
Har ikke fått skrevet noe pga ferie!

 

Fikk svar fra komplett og de sa jeg skulle sende pcen inn til dem osv.

 

Til dere som ikke forstår problemet, tror dere ikke mange har prøvd å fjerne støv? Ikke nok med at de fjerner støv men de lager hull under pcen for å få bedre lufttilførsel. Og hvordan kan støv være det eneste problemet når dama mi sin pc med ett radeon kort og generelt dårligere pc klarer dette spillet helt fint? Ikke nok med at den er dårligere den er også mer brukt enn min.

 

Jeg skriver jo at skjermkortet er defekt, jeg spør ikke hvordan man fjerner støv. Ettersom jeg vet at hovedproblemet ikke er støv. Spørsmålet mitt var hva jeg hadde rett til når det gjaldt komplett.

 

Jeg forstår ikke helt det at jeg må sende inn pcen til Asus når det var komplett jeg kjøpte pcen hos, det vil ta en evighet hvis jeg skal sende den inn til asus..

 

Etter å ha lest endel andre tråder så var visst Asus verst når det gjaldt dette problemet, de formaterte pcen som regel og sendte den tilbake.

 

Forresten så lå skjermkortet på 80+ grader bare jeg så en film. Høres veldig realistisk ut at støv skal ødelegge etter halvannet år.

 

Edit: Fant en tråd ang dette på asus sine sider hvor folk diskuterer akkurat dette, jeg fant også ut at skjermkortet mitt er Revision A2, som er den versjonen som er defekt.

 

Link: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?SLangu...=1&count=66

 

Edit 2: Har nå åpnet pcen å prøvd å få vekk mesteparten av støvet, det var ikke mye støv å se så jeg tror ikke det har så mye å si ettersom temperaturene er helt like.

 

Mvh Sealine

 

Løftet du ut vifta (løsnes med 2 skruer) når du renset for støv? Det er der støvet virkelig legger seg. Er ganske sikker på at dette er et støvproblem, hadde nøyaktig samme problem. Sjekk forøvrig link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1065828

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...