Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg føler meg uinteressant.


Gjest Guest_ingen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_ingen_*
skal prøve å være brutalt ærlig i denne posten, og du kommer kanskje ikke til å like det...

 

slutt å overanalyser ting og situasjoner, alt handler ikke om deg. faktisk handler det aller meste om alt annet enn deg... du gir alle slags små detaljer en personlig mening og føler deg angrepet, ingorert, såret og whatnot.. og det er nok akkurat på grunn av det du kommer så dårlig overens med de andre i klassen.. du gir opp ved første lille motstand og skylder på andre. du har ikke baller til å backe deg selv opp og stole på deg selv og skylder på andre.. du må godta at plassen du er på i livet ditt nå er 100% selvforskylt, når du begynnte sto du likt med alle andre det var noe du gjorde som gjør at du ikke kan snakke med dem nå.. det er ikke deres feil men din. det er lett å skylde på andre of være ett offer men når alt kommer til alt så er det du som er underutviklet sosialt og det er det du som må gjøre noe med..

ja vel... si at dette er 100% min skyld. jeg kan ikke forandre på hvordan jeg blir når jeg kommer på skolen. jeg er innesluttet og stille. si at det er min feil. men gi meg da en løsning. hvordan forandrer jeg dette? hvordan kan jeg klare å bli helt meg selv.. jeg prøver og prøver men får det ikke til. hver dag tenker jeg.. "i dag skal jeg være MEG, og ingen andre" "i dag skal jeg ha verdens beste selvtillit" "I DAG skal jeg snakke mer, og være mer åpen" ..men det går ikke :( det har nesten aldri gått. det er noe som skjer med meg, med en gang jeg går ut av bussen, og ned til skolegården. jeg forandres. jeg tar på meg en maske, og er inne i min egen boble i hvert friminutt, og til og med i gruppene i klassen. hvordan skal jeg klare å endre på dette? det er en utvikling som har pågått i flere år. gjennom ungdomskole og videregående.

 

nå vil jeg tilføye at jeg har verdens mest negative tankegang! det vet dere vel fra før av.. det har blitt en ond sirkel, jeg ikke klarer å komme meg ut av! gjør jeg EN feil, straffer jeg meg selv for det igjen og igjen. de blir som verkende åpne sår på kroppen min. hvordan skal jeg klare å fjerne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lese en book eller to.

To bøker som har hjulpet meg er

 

Carlos Xuma - Secret of the Alpha Male

Anthony Robbins - Unlimited power

 

Den første er peila inn mot sjekking. Fant den vel i sjekktråden for lenge siden og den andre er mer generelt om livet. Uansett om andre er enige eller ikke, hjalp det for meg å adoptere tankesettet de fremmer i bøkene. Selv om jeg fortsatt har en vei å gå (selvutvikling blir man aldri ferdig med), driter jeg mer og mer i hva andre sier og syns. Med måte, selvfølgelig ønsker jeg at mine nærmeste tenker positivt om meg, men lar det aldri hindre meg å gjøre det jeg vil.

 

Om du følger rådet og leser boka. Gjør øvelsene.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

forandring er noe som skjer over tid. visst du forventer at du bare kan knipse med fingrene så er du en helt ny person kommer du bare til å bli skuffet.. lag små mål hver dag, ta babysteg.. "i dag skal jeg starte en samtale med en person" eller "i dag skal jeg si hei når jeg kommer inn i klasserommet" det trenger ikke være mer enn det i begynnelsen.. ta det gradvis og gjør ting du er redd for, det er veldig viktig visst du vil vokse som person.. gjør en ting til dagen som du er redd for å gjøre..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ingen_*
forandring er noe som skjer over tid. visst du forventer at du bare kan knipse med fingrene så er du en helt ny person kommer du bare til å bli skuffet.. lag små mål hver dag, ta babysteg.. "i dag skal jeg starte en samtale med en person" eller "i dag skal jeg si hei når jeg kommer inn i klasserommet" det trenger ikke være mer enn det i begynnelsen.. ta det gradvis og gjør ting du er redd for, det er veldig viktig visst du vil vokse som person.. gjør en ting til dagen som du er redd for å gjøre..

netopp det har jeg begynt å gjøre.. og håper på at jeg får gjort mer og mer etterhvert.

 

Du kan lese en book eller to.

To bøker som har hjulpet meg er

 

Carlos Xuma - Secret of the Alpha Male

Anthony Robbins - Unlimited power

jeg har faktisk begynt å lese en bok som heter selvfølelsen. men det har gått en stund siden jeg leste den nå :/ jeg må prøve å begynne igjen.

 

i dag gikk det MYE bedre :) jeg satte meg som mål å komme i en passe lang samtale med ihvertfall en person, og det gjorde jeg ^_^ jeg tok i tilegg med en bok, og da hadde jeg noe å trekke meg tilbake med.. samtidig som jeg kikket opp og snakket med de andre litt her og der, når jeg følte for det. friminuttene gikk som smurt med andre ord :) jeg tror altså at klassebytte er en prosess som jeg nå har satt i gang, men som jeg ikke kan få stoppet. og faktisk er elevene i den andre klassen mye roligere.. så det går nok bra det også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...