Gå til innhold

Pentax K-7 billigst i butikk?


Anbefalte innlegg

Har gått og siklet på dette kameraet en stund nå, og bestemte meg til slutt for å kjøpe det. Etter å ha funnet en rimelig nettbutikk (fotomagasinet.no) som også har bra kritikk i erfaringsdatabasen, tok jeg først en telefon til FotoKnudsen i Stavanger. Jeg kunne ikke finne noen priser på nettsiden dems, men antok at de var en del dyrere enn nettbutikker. Øynet likevel et lite håp om å kunne prute ned pris med å henvise til nettpris. Om jeg så endte med å betale et par hundre mer, så syns jeg likevel det er greit fordi da har jeg en butikk å gå til dersom det skulle bli problemer med garanti/reklamasjon.

 

Sjokket ble heller stort da jeg spurte om pris, her er svarene jeg fikk:

 

Pentax K-7 m/ 18-55mm WR - kr 10.990

Pentax K-7 m/ 18-55mm + 50-200mm WR - kr 12.500

 

Uten å prute hadde de altså gitt meg et tilbud som var bedre enn SAMTLIGE nettbutikker. Jeg gikk for dobbeltzoom pakken som var over 500,-billigere enn hos fotomagasinet.no

 

Da jeg konfronterte selger med de billige prisene sa han at grunnen til at de kan ha en slik pris er at de ikke lagerfører K-7'en. Det må bestilles fra importør og har dermed litt leveringstid. Å vente på bestillingen er ikke problem for meg da jeg ikke har det alt for travelt, dessuten er det nesten av ingen av nettbutikkene har kameraet på lageret sitt heller.

 

Jeg slo til med en gang, og skal bruke tiden frem til kameraet kommer til å finne meg et minnekort. Noen som allerede har K7'en i hånda og kan anbefale noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg slo til med en gang, og skal bruke tiden frem til kameraet kommer til å finne meg et minnekort. Noen som allerede har K7'en i hånda og kan anbefale noe?

Med det tilbudet, så var det bare å slå til. Når det gjelder minnekort, så er de fleste av oss enige i at det bør stå SanDisk eller Lexar på de. Jo fortere er bedre; men trenger du farten?

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg slo til med en gang, og skal bruke tiden frem til kameraet kommer til å finne meg et minnekort. Noen som allerede har K7'en i hånda og kan anbefale noe?

Med det tilbudet, så var det bare å slå til. Når det gjelder minnekort, så er de fleste av oss enige i at det bør stå SanDisk eller Lexar på de. Jo fortere er bedre; men trenger du farten?

 

Tom

 

Takk for tips ang merke. Når det gjelder hvilken fart jeg trenger så tror jeg ikke dette er det mest kritiske for meg. Så lenge det er raskt nok til å ta unna video-innspillingen som fins i K-7en, vil det være godt nok.

Lenke til kommentar
Takk for tips ang merke. Når det gjelder hvilken fart jeg trenger så tror jeg ikke dette er det mest kritiske for meg. Så lenge det er raskt nok til å ta unna video-innspillingen som fins i K-7en, vil det være godt nok.

Det er vel mellomklassen det. Jeg bruker kun SanDisk Extreme III. Det er ikke de aller dyreste. Men er fine og raske til det meste. Vil tro at 8GB er en passende størrelse.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...