bjarne963 Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 heisann, jeg har nettopp kjøpt meg noen nye deler til pcn min - (HK) MSI 790fx gd70 - AMD phennom 2 955 x4 be - 1 stk crusial ddr3 1066 bruker mitt gamle skjermkort. hd4870x2 en chifttech 1000w psu, å et par s-ata hdd. jeg monterte delene mine i dag. alt sotte sammen som det skal, starter opp men det kommer ikke noe bilde på skjermen, pc¨n rs hele tiden. kommer opp en feilmld i et display på hk. koden på det er D3. i bruker manualen står det ikke noe om denne feilen. men har tittet litt på nettet. meste linker når man spørr om dette får man opp at det er noe med ram brikkene. noen mener at det kan være biosen som må oppdateres fra 1,1 til 1,2. har lastet ned ny bios men eg kommer ikke så langt når skjermen er svart. kommer ikke noe signal i skjermen i det heletatt. jeg har byttet skjermkort får å se om det hjalp men det gjorde det ikke. (pcn restarter hele tiden når ram er i, men når den tas utav så bare går pcn) om noen har noen ider om hva dette kan være eller hva jeg kan gjøre så sitter jeg veldig pris på et svar veldig fort! Mvh bjarne
brk Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Du får kjøpe en till prosessor, info fra msi: Phenom II X4 Deneb HDZ955FBK4DGI 955 200 3.20 2M 6M C2 125 7577v12.zip Flashe biosen med kompatibel prosessor installert, slå av ogbytte prosessor til DIN prosessor, og sende tilbake den du brukte til å flashe med,
bjarne963 Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Skrevet 29. juli 2009 Du får kjøpe en till prosessor, info fra msi: Phenom II X4 Deneb HDZ955FBK4DGI 955 200 3.20 2M 6M C2 125 7577v12.zipFlashe biosen med kompatibel prosessor installert, slå av ogbytte prosessor til DIN prosessor, og sende tilbake den du brukte til å flashe med, okay ja eg kan prøve det. men litt vanskelig å kjøpe en ny cpu når eg ikke har penger til det! men går det ann å bruke min gamle phenom amd2+ cpu. det er jo samme sokkel på de. så i teorien så skal jo det funke?
Chavalito Skrevet 29. juli 2009 Skrevet 29. juli 2009 Har de samme sokkel (AM3) så skal det funke uten problemer slik at du får oppdatert BIOS.
bjarne963 Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Skrevet 29. juli 2009 Har de samme sokkel (AM3) så skal det funke uten problemer slik at du får oppdatert BIOS. nei fant nettop ut at de ikke gjør det. am3 passer på am2+. am2+ passer på am2. de passer på de modellene under. ikke de som kommer over
Chavalito Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 nei fant nettop ut at de ikke gjør det. am3 passer på am2+. am2+ passer på am2. de passer på de modellene under. ikke de som kommer over Stemmer nok det ja, glemte å sjekke, AM3 CPU har 938 pinner mens AM2 og AM2+ har 940 pinner. Tom's Hardware gjorde et forsøk med en AM2+ CPU, de fjernet 2 pinner slik at den skulle passe ned i AM3 sokkel. CPUen passet, men den virket ikke så det er nok noe med hvordan en AM3 sokkel håndterer minnet og slikt som gjør at de ikke virker om hverandre. Synd da. Regner med at du ikke ahr mulighet til å låne en CPU som virker i det hovedkortet ditt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå