Gå til innhold

Flaggermus i huset


Anbefalte innlegg

For to dager siden oppdaget jeg at det lå en flaggermus unge bak fryseren hjemme. Så jeg ringte dyrenemnda og fikk dem til å fjerne den. Men i dag fant jeg enda en unge liggende i gangen. Så spørsmålet mitt er om dere tror det går fint at jeg bare løfter den opp og slipper den løs utendørs, eller om jeg bør ringe til dyrenemnda igjen?

 

Johan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For to dager siden oppdaget jeg at det lå en flaggermus unge bak fryseren hjemme. Så jeg ringte dyrenemnda og fikk dem til å fjerne den. Men i dag fant jeg enda en unge liggende i gangen. Så spørsmålet mitt er om dere tror det går fint at jeg bare løfter den opp og slipper den løs utendørs, eller om jeg bør ringe til dyrenemnda igjen?

 

Johan.

 

selvfølgelig går det fint... dyrenemda er bare no tull...

Lenke til kommentar
Da stoler jeg på det.

Bruk hansker!!

 

Vist den biter deg må du ha stivkramesprøyte. I tillegg er det en potensiell smittebærer.

 

Edit: Vist de er inne i huset ditt må de jo komme seg inn en plass. Let litt runt og se om det er noen åpne ventiler/luftehull i grunnmur, oppunder tak ol. Finner du et hull som skal være der kan du bare dekke det til med hønsenetting eller lignende. Er det en skade er det en fordel å reparere.

 

Det er også mulig de kommer inn når viduer/dører er åpen. Dette virker mer sansynlig med tanke på at de er død når du finner dem.(De kommer seg ikke ut igjenn)

 

Edit: biter deg :!: haha^^ glemte at den var dau :p

 

Men bruk hansker.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Da stoler jeg på det.

bruk hansker!!

 

vist den biter deg må du ha stivkramesprøyte. i tillegg er det en potensiell smittebærer.

 

edit: vist de er inne i huset ditt må de jo komme seg inn en plass. let litt runt og se om det er noen åpne ventiler/luftehull i grunnmur, oppunder tak ol. finner du et hull som skal være der kan du bare dekke det til med hønsenetting eller lignende. er det en skade er det en fordel å reparere.

 

det er også mulig de kommer inn når viduer dører er åpen. dette virker mer sansynlig med tanke på at de er død når du finner dem.(de kommer seg ikke ut igjenn)

Dyrenemnda fortalte at de mest sannsynelig ikke kom inn gjennom et vindu, men gjennom

et hull i grunnmuren som du nevnte. Jeg skulle også sette opp en radio ved vinduet så flaggermusene skulle føle seg uvelkomne. Uansett, nå går jeg for å slippe ut flaggermusen.

Endret av Johan.
Lenke til kommentar

vist det kommer en levedne flaggermus er det ganske enkelt å lede den ut igjenn. du holder et teppe(eller tilsvarende) forran deg og på den mpte skaper du en "vegg" som flaggermusen vil ungå. du kan på denne måte "skyve" den ut en dør/et vindu uten å kome i kontakt med skadedyret eller trenge å skade/drepe det :)

Lenke til kommentar
De er ikke så forferdelig farlige. Bare tenk på at både katter og hunder har mye bakterier som ikke er bra for oss. De er jo flaggermus rancher et par plasser rundt i norge. de tar dem med hendene uten hansker :)

Jeg har heller ikke noe imot flaggermus, men når de skal bo hjemme hos deg så blir det noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...