Heidi... Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 (endret) Kort spørsmål, hva er det beste og verste ved å ha en netbook? Eller har du oppdaget at den var unødvendig? Tenker da i forhold til bruk. List gjerne tre, både for best og verst! Forestiller meg selv når jeg endelig får kjøpt at det blir bl.a. å kunne ta den med i senga uten styr og ståk, ta den med i veska når jeg skal bort osv. Og at det verste blir treghet. (Jepp, kan vel kanskje kalles kvinnfolkspørsmål..) Endret 26. juli 2009 av Heidi.Nu
War Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Mener du en laptop i seg selv eller en e-pc/nett pc ala 8-12" ?
Heidi... Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Skrevet 26. juli 2009 Mener du en laptop i seg selv eller en e-pc/nett pc ala 8-12" ? Nettpc, under 12". Er ikke navnet på disse små netbooks da?
War Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Notebook leste jeg, min feil. Jeg ville ikke ha valgt Acer med linux på. Der kan man ikke gjøre mye annet en internett. Legge til egne programmer osv er håpløst. Vifta bråker også så mye at jeg ikke kan bruke den på skolen. Ville sett på muligheten for en med cd rom. Finne bruksområdene for å så lese testene er en grei start.
Heidi... Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Skrevet 26. juli 2009 Notebook leste jeg, min feil. Jeg ville ikke ha valgt Acer med linux på. Der kan man ikke gjøre mye annet en internett. Legge til egne programmer osv er håpløst. Vifta bråker også så mye at jeg ikke kan bruke den på skolen. Ville sett på muligheten for en med cd rom. Finne bruksområdene for å så lese testene er en grei start. Vet hvilken jeg skal ha, lurte bare på hva folk likte ved å ha slike små. Og hva de ikke likte..
Alinoe Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Min netbook: Acer Aspire One A110, som ble levert med Linpus Linux. Jeg har installert TinyXP på den og er for det meste fornøyd. Har kjøpt et 9-cellers batteri som gir meg ca 9 og en halv times applikasjonsbruk, som er herlig. Digg å kunne ta med maskinen for en hel dag på lesesalen uten ladekabel. Ulempen ligger for det meste i at atom-prosessoren er litt for svak, og at vifta er litt for bråkete.
Agildur Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 Har hatt min Acer Aspire One A150(Xp/120GB) i ett år nå og jeg vil siat det er det beste pc-kjøpet jeg har gjort. Har kjøpt 6 celllers batteri og lagt inn Windows 7 RC. Vil teste ut netbookdistroen EasyPeasy når det kommer i versjon 2.0, evt. en annen linux-distro. brukes til surfing, IM, se serier ved pendling ect. Pros: ekstremt portabel svært god batteritid billig Lydløs, om man legger inn et viftestyringsprogram, det finnes slike programmer til de fleste netbookene, noen av disse lar deg også tyne mer ut av batteritiden ved å klokke ned prosessoren, skru av webcam osv helt. cons: liten skjerm(8,9) men med en 10" netbook vil dette være et mindre problem noe treg, å starte applikasjoner tar litt tid, men benytter man lettvekterprogrammer er den responsiv nok til at man ikke river av seg håret. lav grafikkytelse, denne klarer ikke å spille av 1080p film eller å spille noe særlig med spill. om du vil bruke maskinen som en htpc kan du vente til netbookene med chipsettet ION fra nvidia kommer til lands.
sirius Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 Toshiba T100 FOR Veldig portabel. God, lyssterk skjerm. Rolig MOT Kort batterilevetid Lang ladetid Litt treg iblandt
Slackbert Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 MSI Wind U100 Pluss: - Meget god batterilevetid med 6-cellers batteri - Klar og skarp skjerm - Svært lettvint å ha med seg på kurs/konferanser og "i felten" på jobb - Gunstig pris - Overaskende kjapp Minus: - Skjermoppløsningen (1024x600) - Touchpaden er unøyaktig og for lite responsiv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå