Gå til innhold

Otto Jespersen og NRK-lisens. Hvor har jeg sett denne sketsjen?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp fra dere til å finne et morsomt innslag eller sketsj jeg en gang så på TV. Hendelsesforløpet var som følger:

  • Lisenskontrolløren banker på hos en mann, og spør om han har TV.
  • Mannen sier han ikke har TV, men lyden av Otto Jespersen høres i bakgrunnen.
  • Lisenskontrolløren hører lyden av Otto Jespersen, og tror dermed ikke på mannen.
  • Otto Jespersen kommer i levende live fra stua, og lurer på hva som skjer.

Hvor og når ble dette innslaget sendt, og kan jeg finne videoen et sted på nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være KLM? Eller var Trond Kirkvaag med? Du må nesten komme opp et årstall eller et tidsrom.

 

Det er nettopp det. Jeg husker ikke annet en selve sketsjen. Jeg tror neppe det er KLM, for jeg mener å huske at ingen av dem var med. Mannen som åpnet døra var skallet tror jeg, og ellers ganske normal i utseendet.

Lenke til kommentar
Kirkvaag har jo spilt en rolle som lisenskontrollør før, men det var sammen med Jon Skolmen. Tror det blir vanskelig å spore opp det her på forumet. Hva med å ringe Otto selv?

 

Hehe, kanskje det. :) Men kontaktinformasjon til kjendiser er ikke akkurat lett å oppdrive, ei heller å få svar. Noen tips om hvor det kan oppdrives?

Lenke til kommentar
Otto spiller en karakter i KLM som heter Birger, en trygdet fyr som røyker og er ganske bustete på håret som har lite å glede seg over. Kan det være han? Husker ikke dette krystallklart, så mulig jeg gjenforteller det litt feil.

 

I akkurat den sketsjen var Otto Jespersen seg selv. Det var selvfølgelig poenget med sketsjen at seerne skulle tro det var Otto Jespersen på TV de hørte, men så kom han altså i levende live fra stua i stedet. :)

 

Jeg skal likevel sjekke opp om det er fra KLM. Har utgivelse 1 og 2 av KLM på DVD, så da er det vel på tide å kjøpe 3 og 4 også. Er alle sketsjene til KLM utgitt på DVD, eller er det bare utvalg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...