Gå til innhold

Hvordan sjekke om det er signal når jeg ikke har en aktiv telefonlinje


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Jeg har problemer med internet tilkoblingen, tingen er at jeg ikke vet om det er hjemme hos meg eller hos leverandøren.

 

Problemet er at jeg ikke har en aktiv telefonlinje hjemme, kun ip telefon (telio), så når jeg kobler telefonen til vegguttaket er det dødt.

 

Spørsmålet: Hvordan kan jeg sjekke om det faktisk er "signal" i telefonlinja? Strøm måler evt noe annet?

 

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel sende en mail til leverandøren?

 

Har du gjort noe i det siste som kan ha ødelagt linjen din da? Og har du restartet modemet eller routeren på en stund?

Gjest Slettet+4134532
Skrevet

Du kobler ikke telio routeren i veggen, men den routeren du har fått fra din ISP leverandør. Er jo bare til å ringe dem og høre om linjen din er oppe ; )

Skrevet

Har du ADSL så er det en ssync-lampe på modemet som vil gi deg beskjed om modemet har forbindelse frem til sentralen, blinker den eller er slukket så er det brudd eller en annen feil mellom deg og sentral.

Skrevet

Har ringt dem, de sa de ikke viste om det var noe med modemet eller de viste heller ikke hva annet som kunne være feil. Telio utstyret er koblet til routeren, men uten internet null signal, uten signal vet jeg ikke hva som ikke funker. Det kan enten være et brudd i telefonkabelen frem til modemet, det er denne jeg ikke vet hvordan jeg kan sjekke.

 

Etter jeg finner ut at telefonlinjen er ok, kan jeg lete videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...