Gå til innhold

Fortsatt prisgaranti/finnerlønn hos Lefdal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunden har "krav" på matching av nettpris siden varen kan bestilles som "Collect at Store". Skal ikke mye godvilje til fra selger spør du meg da det burde være obligatorisk.

 

Selger ser sitt i å gi en liten sum tilbake i håp om at kunden ikke sjekker nettbutikkens pris - derav større fortjeneste. I og for seg "grevling"-prinsippet som går igjennom kjeden der du skal maksimere bruttofortjeneste, men være ydmyk om det skulle være slik at kunden kommer tilbake.

 

Snart vil ikke selgere få denne muligheten da Elkjøp og Lefdal har som mål å ha samme pris i butikk som på nett. Ett av de "større" målene til konsernet i det siste...

Lenke til kommentar
Fortsetter i denne tråden i stedet for å starte en ny.

 

Problem: Stor prisforskjell på www.lefdal.com og butikk.

 

Problemet mitt er at jeg 'impulskjøpte' en bærbar pc igår.

Pcen stod prisa til 6495,-, så litt på den; selger kom bort til meg og slo av 500,-

Synes at 5.995,- for den pcen var en helt grei pris, spesielt siden Windows7 upgrade følger med. La ikke noe i at han slo av 500 da pcen virket litt kunstig høyt priset.

 

Kommer hjem og finner kjapt ut at samme pcen koster kr 4.995,- på www.lefdal.com. Skulle bare finne ut hvilket batteri som fulgte med

 

Spørsmålet er: Kan jeg få 1000,- i avslag 1-2 dager i ettertid - (gjerne tilgodelapp)? Eller levere inne pcen igjen. Den er ikke åpna. Og heller bestille den på nytt og velge Collect at store som leveringsmåte? Jobber rett ved butikken på Alna.

 

Er det noen som har erfaringer?

 

Eller er jeg bare genuint stupid.

 

Viss den er uåpna så får du mellomlegget. Bare gå inn i butikk og si dette, ta med deg pc.. Er ikke returrett på lefdal, men de er matcher internettpris.

Lenke til kommentar
Fortsetter i denne tråden i stedet for å starte en ny.

 

Problem: Stor prisforskjell på www.lefdal.com og butikk.

 

Problemet mitt er at jeg 'impulskjøpte' en bærbar pc igår.

Pcen stod prisa til 6495,-, så litt på den; selger kom bort til meg og slo av 500,-

Synes at 5.995,- for den pcen var en helt grei pris, spesielt siden Windows7 upgrade følger med. La ikke noe i at han slo av 500 da pcen virket litt kunstig høyt priset.

 

Kommer hjem og finner kjapt ut at samme pcen koster kr 4.995,- på www.lefdal.com. Skulle bare finne ut hvilket batteri som fulgte med

 

Spørsmålet er: Kan jeg få 1000,- i avslag 1-2 dager i ettertid - (gjerne tilgodelapp)? Eller levere inne pcen igjen. Den er ikke åpna. Og heller bestille den på nytt og velge Collect at store som leveringsmåte? Jobber rett ved butikken på Alna.

 

Er det noen som har erfaringer?

 

Eller er jeg bare genuint stupid.

 

Lefdal betalte meg tilbake 1000 kr. Det var ikke noe problem. Så nå er jeg fornøyd. Men pcens pris har de ikke endra på så flere enn meg kan gå i baret.

Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke å lese alle de tullete inleggene som så ut til å være offtopic, men:

Det er prisgaranti på lefdal, de matcher alle andre priser, men sier i 90% av tilfellene at de ikke matcher nett-priser. Men de som jobber der har lov til å selge varen til så lav pris de vil omtrent, men ikke til tap for kjeden selvsagt, poenget er at kunden skal bli fornøyd. Elkjøp og Lefdal er "søster selskap", har samme eiere lenger opp i systemet, som så mange andre selskap.

Lenke til kommentar
Men de som jobber der har lov til å selge varen til så lav pris de vil omtrent, men ikke til tap for kjeden selvsagt, poenget er at kunden skal bli fornøyd. Elkjøp og Lefdal er "søster selskap", har samme eiere lenger opp i systemet, som så mange andre selskap.

 

Til din informasjon har selgerene rett til (ifl. arbeidsavtale) å gjøre kunden fornøyd uansett kostnad. :whistle:

 

Bra at de har betalt deg (trådstarter) mellomlegg!

Lenke til kommentar
Jeg gadd ikke å lese alle de tullete inleggene som så ut til å være offtopic, men:

Det er prisgaranti på lefdal, de matcher alle andre priser, men sier i 90% av tilfellene at de ikke matcher nett-priser. Men de som jobber der har lov til å selge varen til så lav pris de vil omtrent, men ikke til tap for kjeden selvsagt, poenget er at kunden skal bli fornøyd. Elkjøp og Lefdal er "søster selskap", har samme eiere lenger opp i systemet, som så mange andre selskap.

 

Vil bare påpeke at jeg var i kontakt med en venn av meg som jobber i Lefdal og han sa følgende angående nettpriser;

 

"Ved kjøp av små elektronikk får du det mest sannsynlig til internettpris, men når det kommer til større ting, kan du egentlig plusse på 500 kroner automatisk i forhold til internettpris. En vaskemaskin f.eks. kan ikke kjøpes over nett ved hjelp av Collect@Store og får dermed 500 kr i frakt i tillegg til internettprisen."

 

 

Btw, Shcoktrauma jeg kunne gjerne tenkt å sett det utdraget i fra lovverket som sier det du sier :)

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar
Publiserer ikke innhold fra arbeidskontrakter da dette ikke er lovlig. Du kan spørre din venn som kan bekrefte dette. :)

 

Mens uansett så mener du da med det at selgeren skal kunne gi "gode priser" hvis du kjøper f.eks en pakkeløsning gjennom en person?

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar

Jeg mener at selger har i følge arbeidskontrakt og arbeidsgiver full rett på å gjøre kunden fornøyd uansett kostnad. Selskapenes visjon er å kapre "alle" kunder i form av lavest pris og høyest mulig service. Dvs. matche priser, tilby prisgaranti og gjøre kunden fornøyd uansett kostnad.

 

Selger har altså rett til å f.eks gi kunde en dyrere modell uten at det skal få negative konsekvenser. Eller for den del gi med en mus gratis om han føler at det er nødvendig for at kunde skal kjøpe varen(e) hos dem. De som har litt vett i skallen skjønner fort at det er selgers egen "pung" (les: budsjett og bonus) det går på om han gir bort varene, men det er svært effektivt for å gladgjøre en sur kunde eller for å få salget gjennomført.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
Er derfor jeg er så glad i dere selgere. Dere skal bare selge og gir dere ikke før dere for solgt noe. Det merket jeg godt her om dagen da jeg fant ut at Elkjøp og Expert hadde 1000,- forskjell på et hjemmekino anlegg ^^

Hvorfor ikke velge en annen butikk om du er så misfornøyd med Elkjøp og Lefdal? Eller en nettbutikk? Da slipper du jo selgere, som du mener er der kun for å svindle deg. Tror de gir f*en i om du forsvinner eller ikke, for de har da nok kunder uansett virker det som. Uansett har det mye å si hvilken selger du møter. I og med at selgerne på ihvertfall Elkjøp har all rett til å gjøre kunden fornøyd uansett kostnad, så avhenger jo egentlig alt av selgeren, og ikke kjeden. Du kan møte like bedritne folk på andre butikker.

 

Og hva er rart med at to forskjellige butikker har forskjellig pris på et eller annet produkt, og hvordan i all verden underbygger en prisforskjell din påstand om at selgere ikke gir seg før de får solgt noe?

Lenke til kommentar
Er derfor jeg er så glad i dere selgere. Dere skal bare selge og gir dere ikke før dere for solgt noe. Det merket jeg godt her om dagen da jeg fant ut at Elkjøp og Expert hadde 1000,- forskjell på et hjemmekino anlegg ^^

Hvorfor ikke velge en annen butikk om du er så misfornøyd med Elkjøp og Lefdal? Eller en nettbutikk? Da slipper du jo selgere, som du mener er der kun for å svindle deg. Tror de gir f*en i om du forsvinner eller ikke, for de har da nok kunder uansett virker det som. Uansett har det mye å si hvilken selger du møter. I og med at selgerne på ihvertfall Elkjøp har all rett til å gjøre kunden fornøyd uansett kostnad, så avhenger jo egentlig alt av selgeren, og ikke kjeden. Du kan møte like bedritne folk på andre butikker.

 

Og hva er rart med at to forskjellige butikker har forskjellig pris på et eller annet produkt, og hvordan i all verden underbygger en prisforskjell din påstand om at selgere ikke gir seg før de får solgt noe?

 

Har jeg sagt noe om at jeg skal velge noen butikk? Jeg nevnte bare en prisforskjell.

 

For all del, det kan være gode selgere osv. men jeg har da tydligvis vær uheldig å få oppleve at tidligere nevnte kjeder ikke har hjulpet meg når det har gjelt reklamasjon og problemer med ting jeg har kjøpt der. Jeg skal være 100% ærlig å si at Expert gjør en fenomenal jobb i mine øyne, mens lefdal og elkjøp dessverre har skuffet meg (Ikke sikkert de skuffer andre for det om så du treger ikke hisse deg opp).

 

Har ikke sagt det er rart, bare nevner at det er store pris forskjeller til tider og at dette er noe folk burde være mer våken for. Mitt poeng var ikke at selgere er "onde" slik du mener, men heller at de er opptatt av profitt og presser på priser for at kunde skal kjøpe produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...