Gå til innhold

Middle Earth Online annonsert


Anbefalte innlegg

Og Agres nevnte noe om 7 bøker? Jeg ser på Ringenes Herre som ën bok...

 

Vel, tenkte da på Hobbiten, og de seks bøkene Ringenes Herre egentlig er. For Ringenes Herre er seks bøker, delt opp i 3 deler, som også kan kjøpes i maxi-utgave, da som en bok :)

 

Men, vi har jo nå fått vite at man kan treffe Frodo og co. av dagens sniktitt her på gamer.no, så dette emnet ble plutselig uinteressant og diskutere :p men spillet i seg selv kan vi gjerne diskutere :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og Agres nevnte noe om 7 bøker? Jeg ser på Ringenes Herre som ën bok...

 

Vel, tenkte da på Hobbiten, og de seks bøkene Ringenes Herre egentlig er. For Ringenes Herre er seks bøker, delt opp i 3 deler, som også kan kjøpes i maxi-utgave, da som en bok :)

 

Men, vi har jo nå fått vite at man kan treffe Frodo og co. av dagens sniktitt her på gamer.no, så dette emnet ble plutselig uinteressant og diskutere :p men spillet i seg selv kan vi gjerne diskutere :D

 

nei, Ringenes Herre er ikke 6 bøker, det er En bok, eneste grunnen til at Tolkien delte den opp i tre deler, var at forlaget var redd boken ikke ville selge så godt om det ble gitt ut som tolkien ville det, siden de trodde at folk ville bli skremt av størrelsen(?)

 

Tolkien hadde ikke engang planlagt å ha med navnene :"fellowship of..." "the two towers" og "return of the king". Han var ikke engang sikker på hva "to tårn" refererte til, noen kombinasjoner han tenkte på var "Minas Morgul og Minas Tirith eller som i filmen; Barad-dür og Orthanc

 

Bare les "Letters of J.R.R Tolkien"

Lenke til kommentar
Og Agres nevnte noe om 7 bøker? Jeg ser på Ringenes Herre som ën bok...

 

Vel, tenkte da på Hobbiten, og de seks bøkene Ringenes Herre egentlig er. For Ringenes Herre er seks bøker, delt opp i 3 deler, som også kan kjøpes i maxi-utgave, da som en bok :)

 

Men, vi har jo nå fått vite at man kan treffe Frodo og co. av dagens sniktitt her på gamer.no, så dette emnet ble plutselig uinteressant og diskutere :p men spillet i seg selv kan vi gjerne diskutere :D

 

nei, Ringenes Herre er ikke 6 bøker, det er En bok, eneste grunnen til at Tolkien delte den opp i tre deler, var at forlaget var redd boken ikke ville selge så godt om det ble gitt ut som tolkien ville det, siden de trodde at folk ville bli skremt av størrelsen(?)

 

Tolkien hadde ikke engang planlagt å ha med navnene :"fellowship of..." "the two towers" og "return of the king". Han var ikke engang sikker på hva "to tårn" refererte til, noen kombinasjoner han tenkte på var "Minas Morgul og Minas Tirith eller som i filmen; Barad-dür og Orthanc

 

Bare les "Letters of J.R.R Tolkien"

 

Jeg bøyer meg i støvet :yes:

Lenke til kommentar

 

Hvor mange bøker basert på Middle-Earth fins det egentlig:

 

Lord of the Rings

There and Back Again

The Silmarillion

Unfinished Tales

The History of Middle-earth bind I-III

 

Noen flere?

 

The Silmarillion, Unfinished Tales og store deler av The History of Middle-earth foregår jo ikke i Middle-earth, men i Beleriand, kontinentet som Valaene sank i havet etter The War of Wrath.

The Lord of the Rings, The Hobbit og The Adventures of Tom Bombadil(kun diktene om Tom) foregår i Middle-earth, men ikke de andre.

Navnet Tolkien ga hele "jordkloden" var Arda, og universet het Eä.

 

Angående spillet så har jeg mine tvil, men tror jeg skal prøve det uansett, siden handlingen er lagt til Tolkiens Middle-earth. Har ikke prøvd noe MMORPG før, så det skal nok bli spennende!

Litt dumt at man ikke kan spille orker og andre mørke vesener, men det er vel en grunn til det...

Lenke til kommentar
Angående spillet så har jeg mine tvil, men tror jeg skal prøve det uansett, siden handlingen er lagt til Tolkiens Middle-earth. Har ikke prøvd noe MMORPG før, så det skal nok bli spennende!

 

Huff, ja. Å prøve veldig gode MMORPGer er selvmord for mange. Prøvde også (nesten) mitt første MMORPG for en måneds tid siden, EverQuest, noe som viste seg å både gi meg noe av den beste spillopplevelsen noensinne, og den tommeste magen, eller de dårligste karakterene på skolen noen sinne. Ja, avhengighetsdannende. ;)

Lenke til kommentar

 

Hvor mange bøker basert på Middle-Earth fins det egentlig:

 

Lord of the Rings

There and Back Again

The Silmarillion

Unfinished Tales

The History of Middle-earth bind I-III

 

Noen flere?

 

The Silmarillion, Unfinished Tales og store deler av The History of Middle-earth foregår jo ikke i Middle-earth, men i Beleriand, kontinentet som Valaene sank i havet etter The War of Wrath.

The Lord of the Rings, The Hobbit og The Adventures of Tom Bombadil(kun diktene om Tom) foregår i Middle-earth, men ikke de andre.

Navnet Tolkien ga hele "jordkloden" var Arda, og universet het Eä.

 

 

Tja, mye Middle-Earth i silmarillion , bl.a. hele avsnittet: "Of the rings of power and the third age", men det er jo ikke "silmarillion", på en måte. Og hele History of ME bind 2 handler jo bare om Middle Earth, ser man på navnene :"the war of the ring", "treason of isengard" f.eks. Lett 2000 sider der

 

Unfinished tales inneholder også mye middle earth, f.eks "the battles of the fords of isen(?)" Hey, undertittelen til UT er jo "Of numenor and Middle-Earth" :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...