Herr Brun Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Ikke dumt det nei. Men statistikken gjelder jo for fremtidig inntekt, gjør den ikke? Det tror jeg ikke.
StoreMyen Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 som yrkessjåfør med fagbrev tjener du alt fra 30-50000 brutto i mnd Noen mer også men da jobber du rævva av deg. 5 årig utdannelse (med læretiden). Man lærer mye om logistikk og vareflyt, ++++ , altså ikke bare å kjøre storbil hehe. Jeg tvilte på tidsangivelsen og fant at en må ha "gymnas" for å bli sjåfør for tiden. Det vil si at det tar ett år lenger å bli ingeniør enn sjåfør. Verden har blitt gal. Forøvrig er det grunnlønn en bør diskutere i en slik tråd - ikke hva en tjener om en jobber 2500 timer i året. Tradisjonelt sett er det Handelshøyskolen som gir den beste lønnen etter en del år i arbeidslivet om en ser på snittet. Lønn etter ett år er temmelig lite interessant, ettersom en del yrker har liten lønnsutvikling, mens andre har en saftig stigning. Sam
Herr Brun Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 som yrkessjåfør med fagbrev tjener du alt fra 30-50000 brutto i mnd Noen mer også men da jobber du rævva av deg. 5 årig utdannelse (med læretiden). Man lærer mye om logistikk og vareflyt, ++++ , altså ikke bare å kjøre storbil hehe. Jeg tvilte på tidsangivelsen og fant at en må ha "gymnas" for å bli sjåfør for tiden. Det vil si at det tar ett år lenger å bli ingeniør enn sjåfør. Verden har blitt gal. Forøvrig er det grunnlønn en bør diskutere i en slik tråd - ikke hva en tjener om en jobber 2500 timer i året. Tradisjonelt sett er det Handelshøyskolen som gir den beste lønnen etter en del år i arbeidslivet om en ser på snittet. Lønn etter ett år er temmelig lite interessant, ettersom en del yrker har liten lønnsutvikling, mens andre har en saftig stigning. Sam Enig med deg, men at det tar ett år lengre å bli ingeniør enn sjåfør er da å overdrive. Det at det går an å ta fagbrev, betyr ikke at det er påkrevd. Dessuten er to av årene lære, og det er ikke helt det samme som to år på offentlig høgskole... Du er da sjåfør også som lærling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå