Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Taklampe/spotlights som plugges i vanlig stikkontakt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner ikke med at det følger med noe vanlig stikk til den derre. Og om du ville hatt det så måtte du hatt en egen bryter til den stikkontakten hvertfall. Dette trenger du trikker til. Gjør du det selv er du også in deep shit om forsikrings selskapet ser at du ikke har dokumentasjon på at en faglært har gjort dette ved evt brann etc.

 

Men hvis du har ledning / ledning etter tidligere lampe, i taket fra før så er det bare plugg n' play. I værste fall så er det bare og sette opp en bryter og banke letti opp til taket og koble i lampa. Kunne sikkert klart det du, men uten mye letti banknings erfaring ville det neppe sett fint ut xD

Lenke til kommentar

Derfor jeg vil ha vanlig stikk, pluss at jeg regner med å ikke bli boende her så utrolig lenge til.. I gamlejobben monterte jeg innimellom vitrineskap hvor jeg koblet lysene inn i små styringsbokser, som igjen var koblet rett i vanlig stikkontakt.. Disse hadde jo selvsagt bryter også. Sitter her og håper at det fins noe lignende som jeg kan bruke i taket ;)

 

Det har vært lys i taket før, men alt er vekke..

Lenke til kommentar

er det en ledning i taket som er brukt til gammel lampe, og det sitter en sukkerbit på denne, så kan du koble til selv.

 

Du kan også koble til en bevegelig ledning og en lampett bryter på denne og støpsel i enden, og plugge denne i en stikkontakt.

 

Skal du koble den til på noen annen måte, så må du kontakte elektriker.

Lenke til kommentar

Ja den siste kan jeg si meg ganske enig i at må være det lestteste for deg, bare mekk en jævlig lang en så finner du noe og henge den fast med og plug n' play :p

 

 

Når han sier lampettbryter mener han sånn som du bruker på vanlige lamper som ved senga eller på pulten, med sånn duppe ditt bryter kobla rett "oppå" kabelen. Da fester du den til vegg og L1/L2 inn i lampa og plugger i stikken. Spørs kankjse om den tynne kabelen funker hvis det er en lang strekning da pga spenningsfall etc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...