Gå til innhold

Dimmepenger - utgår når man tar lederutdanning?


Sovesofa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oki skjønner ;) ja kom inn jeg. 3 uker "sommerferie" og greier :p hehe

 

Er nettopp ferdi med militæret nå, og dimmiterte som sersjant. Gått UB-Kurs. Hvis du går BS(befalskole) får du ikke dimme penger, men utdanningstillegg i måneden som tilsvarer dimme pengene du skulle fått på slutten av et år! Hvis du går UB får du dimme penger etter et år med tjeneste, ettersom du ikke har fått utbetalt pengene enda;)

Lenke til kommentar

kom inn på UB ;) orker ikke 1 helt år med teori, er mer en praktiker :p

 

oki, så mao så får jeg dimmepenger for dagene jeg hadde inne frem til opptaket? dvs 6 mnd.

 

åssen er utsiktene for å få vidre jobb i Forsvaret med kun UB som utdanning? etter 1 år som sersjant hvis man får det gir vel GBU?

Lenke til kommentar

Utsiktene er gode hvis du er flink. Dårlige hvis du ikke er flink. Men du får deg jobb hvis du er løk også, det er bare ikke nødvendigvis veldig givende jobber.

 

Nå har jeg ikke befalsutdanning selv, men vet om en del UB-sjanter som ikke fikk seg jobb. De søkte dog kun på stillinger som ikke var lett å få, hvor HBS-utdannede befal hadde et fortrinn.

 

Når det gjelder dimmepengene, tror jeg det. Men det KAN hende at det ikke har tilbakevirkende kraft. Altså at du bare får dimmepenger opptjent etter 01. juli. Spør S-off ved din avdeling/skole, han burde vite

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...