Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

iRobot Roomba 505 erfaringer


Anbefalte innlegg

jeg vurderer å handle en roomba 505 og ønsker at de som har den deler noen av sine erfaringer med meg. leiligheten min er 49 kvadrat totalt, 2roms og den skal primært brukes i stuen/gangen som er en stor flate. det jeg er mest spent på er hvordan den klarer seg i hjørnene feks.

 

på forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vurderer å handle en roomba 505 og ønsker at de som har den deler noen av sine erfaringer med meg. leiligheten min er 49 kvadrat totalt, 2roms og den skal primært brukes i stuen/gangen som er en stor flate. det jeg er mest spent på er hvordan den klarer seg i hjørnene feks.

 

på forhånd takk. :)

 

 

Vil ikke anbefale Roomba 505 da den hverken kan starte automatisk eller kjøre tilbake til ladestasjonen på egenhånd. Selv om Roomba 505 vil støvsuge like rent som en Roomba-modell med høyere modellnummer, er en stor del av hensikten med en robotstøvsuger at du skal slippe å bruke tid på den til annet en tømming av støvbeholder og rengjøring av børster. Roomba 505 må både startes og lades manuelt.

 

Vurder heller Roomba 530 eller hvorfor ikke toppmodellen Roomba 580.

 

Søk på Google for å finne forhandlere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Ulempen med den er at den ikke er automatisk og kan ikke programmeres. Dvs, skal den vaske gulvet så må den klargjøres og settes i gang.

Det la jeg ikke merke til. Ser det nesten som et "must" med timer i et slikt hjelpemiddel. Så da må en bare gjøre det til en vane når en drar på jobb. Å vi som lurte litt på å ha en sånn i tillegg til støvsugeren som kunne starte når den var ferdig. Men da trenger vi ikke lure på det lenger :(

Endret av Rune-B
Lenke til kommentar

Timeren mener eg er en stor del av produktet, dvs på støvsugeren.

 

Nå har eg ikke Roomba eller Scooba, enda, men har planer om å investere i en Roomba snart. Fordelen med disse er jo at man programmerer den til å støvsuge regelmessig slik at mengden støv, hår og hybelkaniner holdes på et så lavt nivå som mulig, uten å måtte gjøre noe bortsett fra å tømme "tanken". Men dette vet du jo :)

 

Vasking igjen er ikke noe som bør gjøres for ofte, og det er heller ikke alle rom som skal vaskes(gulvtepper bør jo ikke vaskes på denne måten :) ). Så da mener eg at det er en fordel å ha en som må startes manuelt slik at man kan ta det når det passer og kunne stenge av dører for å holde den borte fra tepper. Evnt så er det jo et fint tidspunkt å ta ut evnt gulvtepper når man setter den i gang. Og så kan man for eks ta lørdagshandlingen eller tilsvarende :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Roomba i Mai, og solgte den igjen nå i September.

Jeg har en 3-roms leilighet på ca 70 kvm. og fant fort ut at det var like greit å støvsuge selv. Bruker vel ca. 10 minutter på å støvsuge, og om den satte igang med støvsuginga når jeg var hjemme var det et helvetes bråk. Katta ble helt freak av den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...