Gå til innhold

Kom ikke inn på ønsket studie, hva gjøre jeg nå?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Kom ikke inn på det studiet jeg ville. Jeg kom inn på økonomi og administrasjon på Høgskolen i Hønefoss, noe som jeg har takket nei til alt. Jeg fikk 40,7 studiepoeng, og kom ikke inn på noen av de studiene jeg hadde søkt på. Det var følgende:

 

1. NHH

2. Siviløkonom ved Universitetet i Agder

3. Bachelor i Økonomi og Administrasjon ved UiA

 

De to første visste jeg at jeg ikke kom inn på. Den tredje håpet jeg på, men kom ikke inn. Så kommer spørsmålet om hva jeg skal gjøre nå? Jeg og dama skal uansett flytte til Kristiansand, da ho har kommet inn på det studiet ho vil. Jeg har da kommet fram til tre alternativer jeg kan gjøre, men vil gjerne høre hva folk her inne vil si.

 

1. Jeg kan se om det kommer noen fag på restplassen i morra tidlig, som kan passe min utdanning. Det eneste jeg kan se dette skal være er IKT og informasjonsstudier. Tar jeg dette årsstudiumet, kan jeg få det godkjent slik at jeg slipper tredje år av Bachelorgraden. I fjor var det bare 20 plasser på dette studiet, så regner med at det er fullt i år.

 

2. Jeg kan ta opp fag fra videregående skole, slik at jeg kan komme inn på UiA neste år. I tillegg kan jeg jobbe ved siden av.

 

3. Jeg kan ta bachelorgraden ved BI i Kristiansand, og evt en master et annet sted.

 

 

Det jeg lurer på er om BI i Kristiansand har en bedre utdanning enn Uia når det kommer til økonomi. Det er også et spørsmåltegn ved at BI koster mye penger. Det er ikke aktuelt å flytte noe annet sted enn Kristiansand, da jeg vil være sammen med dama.

 

Vil gjerne ha noen inspill fra andre enn meg selv her, da jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre.

 

Takknemmelig for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...