Gå til innhold

HTC Touch Diamond2, LG KM900 Arena eller Samsung i900 Omnia?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny mobil, og prisen er maks ca 2000kr, det må være tele2 abonnement. etter en titt på tele2 sin nettbutikk så er valget mellom:

 

Samsung Omnia i900, LG KM900 Arena og HTC Touch Diamond 2.

 

Det jeg er ute etter er en form for smart telefon som jeg kan ordne litt programmer på og som har en batteri levetid på mer enn et par timer. Kamera bør også være greit, har C902 nå og så lenge kameraet er like godt så er det bra. Wifi er også kjekt.

 

 

Noen formening hvilken mobil jeg bør velge?

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

headset jacken er uviktig for min del. Kommer til å bruke bluetooth handsfri uansett. Har sett på mange tester på de over, Lg ble droppet som et valg rimelig fort da det ikke er en smart telefon.

 

Samsung Omnia falt bort fordi jeg likte ikke menyene, så tungvinte ut samt altfor uestetiske. De kunne laget en mye finere løsning. Den har også mye dårligere skjerm sammenlignet med HTC. Men den har bedre batteri levetid. Det som også er kjekt er muligheten for rotering av menyene, noe som ikke går på HTC.

 

HTC mobilen falt i smak med en gang, menyene er pene, selve mobilen ser veldig bra ut. Mye med ram minne, mer enn det samsung omnia har. Byggekvaliteten ser også bra ut (sett fra videoene), litt irriterende med blank plastikk på baksiden, skulle hatt heller en matt finsih bak også.

 

HTC er bedre laget meny messig, men den har dårligere batterilevetid. Den skal holde i følge testene 1,5 dag med moderat bruk og helt opp til 3-4 dager med lite bruk.

 

Så for min del ser det ut som man sitter med et valg estikk --> HTC, batteri levetid --> Samsung. Så er det bare å prioritere.

 

For min del så lenge den holder 1 dag så er det greit. Lett å legge mobilen på lading når man legger seg. Surt hvis man er ute og camper e.l.

 

Angående Samsnung I7500, så er den blant de første android telefonene, jeg venter heller et år for at alle spedbarn sykdommene blir borte før jeg kjøper en Android basert mobil. Bortsett fra flash for kamera ser jeg ikke den store forskjellen mellom den og HTC mobilen.

 

edit:

 

legger ved to linker til tester av Samsung Omnia og HTC Touch Diamond2

 

HTC: http://pocketnow.com/review/htc-touch-diamond2

Samsung: http://pocketnow.com/review/samsung-omnia-i900

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Hvorfor vente et helt år på det? Spedbarnsykdommer har jo utrolig nok -alle- telefoner, og "sykdommene" blir jo fikset fortløpende.

Hva om man nå venter til i7500 kommer og kritikerne er storfornøyd, så skjønner jeg ikke helt vitsen med å vente med å kjøpe en Android-telefon

Lenke til kommentar

fordi jeg har ikke behov å ha det beste. Aner ikke startprisen for den heller, kommer sikkert til å være på 3000+kr. Og den kommer først ut i sept. Jeg trenger ny mobil nå. Spedbarns sykdommene er også kjekt å slippe. Den ser heller ikke så veldig rå ut syns jeg. eneste som er vanvittig kjekt for min del på den mobilen er flashen for kameraet. Jeg heller ingen Linux-nerd, så den er ikke så attraktiv for min del. Er nerd nok på andre ting. :p

 

Men neste år blir det nok ala slik mobil. Mest sannsynlig HTC mobil med android. Er ikke så glad i samsung sitt meny system.

 

edit:

I7500 forventes å være i norske butikkhyller i september, til en pris av rundt 5500 kroner.

kilde: http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle3049363.ece

 

Hvis den koster så mye, så hadde jeg aldri kjøpt den. Den er da etter min mening absolutt ikke verdt pengene. Som de her på amobil og mange andre har sagt, så er ikke android systemet noe stort å juble over. Hvorfor skulle man da betalt 2000kr mer for en mobil som ikke er noe spesiell? (sammenlignet HTC T. Diamond2 og I7500 kjøpt uten abo.) Om noen år når alle software produsentene har lagd masse programmer til den så blir den helt rå, men nå i fødsel-fasen så er det bortkastet penger hvis du spør meg.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Har selv brukt android en god del, og må få si at jeg er kjempefornøyd allerede, og utviklingen av software og diverse raser jo framover.

Av egen erfaring ville jeg nok heller valgt iPhone framfor en windows-telefon, men

smaken er som baken, og du virker som å ha bestemt deg uansewtt ;)

 

Uansett, lykke til med telefonkjøpet:)

Lenke til kommentar

Personelig synes jeg det blir litt feil LG Arena i dette tilfellet. Siden dette er mer en multimediatelefon.

 

HTC TD2 og Samsung Omnia er i bunn og grunn samme telefon teknologimessig, bare med forskjellig disign, skjerm og UI. Jeg er enig med det du sier om at Samsung sitt UI er ikke like bra som HTC sitt Touch Flo 3D. Av disse tre ville jeg klart valgt HTC TD2, pga bedre skjerm og UI.

 

Men et lite tips vis du ikke har hastverk med ny telefon er å vente på Samsung Omnia 2. Den har det samme menysystemet (TouchWiz) bare forbedret. Det går også mye djupere ned i menyene enn Touch Flo 3D gjør, så det blir lettere å bruke de djupe menyene i WinMo. Den har også 3,7" OLED skjerm med samme oppløsning som HTC TD2 (800 x 480).

 

Men vis det haster med ny tlf ville jeg klart gått for HTC Touch Diamond 2.

Lenke til kommentar

Ja det haster, min C902 begynner å få anfall, ikke et pent syn...

 

 

hehe, ja det er jo da de begynner å drikke og høre på sån derre rock og gud vet hva. :p

 

Har visst bindingstid fram til 030909, så må vente til 030809 før jeg kjøper ny mobil, men det blir HTC TD2. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...