Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Høyskole og deltidsjobb?


Anbefalte innlegg

Jeg starter på bachelorgraden min innen spilldesign på Nith til høsten. Har jobbet fast i et år nå, og det vil bli litt småsurt å gå slipp på den pengene. :dontgetit:

 

Hvordan er det med en deltidsjobb mens man går på høyskole? jeg har forelesning hver dag utenom Onsdag, men da har jeg studiegruppe meg noen kompiser hele dagen!

 

Noen som går på høyskole her som kan komme med erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg har erfaring fra NITH. Men de fleste jobber ved siden av studiene i ulik grad. Noen jobber når de har tid, altså på kvelder, i helger og på dager når de har muligheten til det. Andre klarer seg kanskje uten jobb i det hele tatt, og overlever i stor grad på studielånet. Andre igjen jobber konsekvent i ferier, og bruker av det de tjener der (+ studielån) gjennom hele året.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg gikk på høyskole i fjor og hadde forelesninger 2-4 dager i uka. Jeg jobbet ikke mer enn 2-3 ganger i uken (4 timer pr dag), men følte at jeg ikke hadde overskudd til å jobbe i tillegg. Vanligvis trives jeg veldig godt på jobb, men det året ble det mer et ork, fordi studiene tok mye tid. Så denne sommeren jobbet jeg masse, og skal ikke jobbe i skoleåret.

 

Det går jo også an å fortsette i jobben i tillegg til studier, og hvis det ikke blir tid, så har du 1 måneds oppsigelsestid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...