Gå til innhold

har en bachelorgrad, vurderer å søke på ny studie innen økonomi eller regnskap istedet


Anbefalte innlegg

har veldig lyst å ha en utdanning innen økonomi eller regnskap, finansrådgiver eller lignende. er det noen som vet om skoler i oslo hvor man lærer dette? er det vanskelig å få jobb innen det`? har nå en bachelorgrad fra en annen studie men har funnet ut etter å ha jobbet med det at det er kjedelig og jeg liker ikke dette. Jeg er 24 og blir da ikke ferdig før jeg er 27. synes dere dette er lurt at jeg tar et studie på nytt da. det blir som om 4 år er bortkastet:(..hva synes dere?

 

er heeelt forvirret

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedsaka er å finne ein jobb du kan trivast i.

Kva har du bachelor grad i no? Om økonomi/regnskap passer inn med det fagfeltet du er utdanna i så er det faktisk ein fordel med to bachelorgrader dersom du finner ein jobb der du kan bruke litt av begge faga.

 

Når det er sagt så er det faktisk ikkje så reint uvanlig at folk er nærmare 30 år gamle før dei er ferdig med si fyrste bachelorgrad. So sjølv om du no tar eit fagfelt som er heilt forskjellig fra det du har tatt før så er du ikkje så mykje eldre en alle andre som er ferdigutdanna innen økonomi.

Lenke til kommentar

All den tid du har en bachelor fra før, så kan du vurdere å ta påbygning i stedet for en full bachelor i økonomi. HiO tilbyr Årsstudium i økonomi og ledelse.

 

Dersom du vil jobbe som regnskapsfører, controller, revisor etc så blir nok årsstudium noe tynt - da skal du heller ta en full bachelor i økadm, men hvis du kan tenke deg å jobbe med økonomi og ledelse innen samme fagområde som din eksisterende bachelor, da skal årsstudium være midt i prikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...