Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli kvitt/forhindre hevelse/blåveis


Gunn@r

Anbefalte innlegg

Ble slått til i går og idag har æ hevelse ved siden av det ene øyet og litt under det. Jeg frykter blåveisen kommer etterhvert :thumbdown:

 

Er det noen tiltak æ kan gjøre for å forebygge at blåveisen ikke kommer, eller dempe den litt iallefall? Samme med hevelsen da, men den er der jo litt allerede...

 

Håper noen har noe smart å komme med her :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble slått til i går og idag har æ hevelse ved siden av det ene øyet og litt under det. Jeg frykter blåveisen kommer etterhvert :thumbdown:

 

Er det noen tiltak æ kan gjøre for å forebygge at blåveisen ikke kommer, eller dempe den litt iallefall? Samme med hevelsen da, men den er der jo litt allerede...

 

Håper noen har noe smart å komme med her :ermm:

 

Vel, tror det er fint lite som kan stoppe den indre blødningen, altså blåveisen.. Men hevelsen; tror is funker bra der. :yes:

Lenke til kommentar
Tror egentlig den bør kjøles ned så raskt som mulig etter skade. Verdt et forsøk, dah, selv om det var i går det skjedde!

Kanskje du kjenner noen jenter som kan sminke bort blåveisen? :)

ja ikke så dum idè kanskje med sminke. får se hvor ille det blir...

Lenke til kommentar
Ble slått til i går og idag har æ hevelse ved siden av det ene øyet og litt under det. Jeg frykter blåveisen kommer etterhvert :thumbdown:

 

Er det noen tiltak æ kan gjøre for å forebygge at blåveisen ikke kommer, eller dempe den litt iallefall? Samme med hevelsen da, men den er der jo litt allerede...

 

Håper noen har noe smart å komme med her :ermm:

For å få ned hevelsen, ta noe kaldt på, f. eks. en grønnsakpose som har vært i fryseren.

Lenke til kommentar
Arnikasalve (helsekosten, apotek) - også veldig bra mot idrettsskader, stølhet m.m. Opplevde selv nylig at det lindret vepsestikk.

denne salven lindrer bare eller? Har ikke noe store smerter akkurat så trenger ikke en slik salve. men den har kanskje en annen effekt også bortsett fra å bare lindre?

Lenke til kommentar
denne salven lindrer bare eller? Har ikke noe store smerter akkurat så trenger ikke en slik salve. men den har kanskje en annen effekt også bortsett fra å bare lindre?

 

Litt om salven her - fin til allroundbruk selv jeg ikke har testet den til så mye. Ble imponert over virkningen mot vepsestikket.

 

<<Solblom (arnika) inneholder stoffer som demper betennelsesreaksjonene i det skadede området etter støt, blødninger og skader. Solblom har også smertestillende virkning. Den bedrer blodsirkulasjonen lokalt og motvirker stølhet. Virkningen skylles aromatiske terpener og sesquinterpen laktoner blant annet helenalin som både har betennelsesdempende og smertedempende virkning lokalt. I tillegg har arnica antibakterielle egenskaper og planten inneholder flere immunstimulerende stoffer.>>

 

http://www.dinside.no/utskrift/347031/arni...ader-og-stolhet

 

Kan brukes til alt utvortes omtrent, men ikke i åpne sår.

 

Weleda er en merke Sunkost fører som jeg tror er bra...50 g koster ca 120 kr. Jeg hadde en eldgammel salve.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...