Gå til innhold

Newphone pass opp.


Anbefalte innlegg

Pass dere for dette selskapet. Litt info til dere som vurderer NEWPHONE.

Her kommer vår historie.

En veldig hyggelig kar kommer innom oss å viser frem flotte telefoner.

De dyreste på markedet. Nokia Saphire til 12.000 etc. De har også rimeligere modeller, men de har ikke de flotte funksjonene som vi bør ha.

Vi kunne ringe til utlandet gratis hvis telefonene var koblet opp mot et trådløst nettverk. Dette skjedde automatisk hvis telefonen hadde wlan. (Dette viser seg at bare er løgn)

Vi får beskjed om at telefonene er gratis. Hvis vi bare ringer for ca. 350,- pr. måned,og det gjør vi jo alle.

Dette virket for bra til å være sant så vi googlet newphone, og sjekket opp selskapet.

Her fant vi ikke noe særlig nytt, kun noe gammelt som vi trodde var oppstartsproblemer.

Så vi hoppet på en 2 års avtale etter flere advarsler fra Ventelo, som da var vår leverandør.

 

Vi hadde et år tidligere gått vekk fra Netcom og over til Telenor. Både på grunn av dekningsområder på spesielle steder i Norge og nedetid dette året.

Hos Newphone kunne du da velge mellom både Netcom og Telenor. Vi valgte selvføleglig Telenor.

Etter ca. 3 mnd. starter det som gjør oss forbannet.

Newphone kutter ut Telenor uten å gi noe annen beskjed enn å sende oss nye sim kort.

Med litt info.

Vi synes også fakturaene har blitt større med Newphone. Etter at vi sjekket litt viser det seg at verken SMS blir trukket fra beløpet du må ringe for, eller alle utenlandssamtaler både ut fra Norge og inn til Norge når du er ute å reiser blir trukket fra.

Alle utenlandssamtalene er en god del dyrerer hos Newphone enn hos Ventelo.

Vi fikk beskjed om at alle gebyrer vi fikk fra Ventelo skulle dekkes av Newphone. Vi skulle bare sende kopi av fakturaen fra Ventelo. Dette ble gjort i April. Fortsatt ikke fått inn noe fra NewPhone og vi er midt i Juli. Vi har ringt å purret de opp flere ganger. De lover å ringe tilbake med det skjer ikke. I dag 14.07.09 ringte de å sa at de ikke hadde fått fakturen og underlaget som jeg selv sendte pr.brev i April. Lite troverdig at de ikke har fått dette brevet.

 

Den ene telefonen ble stjålet, og ettersom den var leaset var dette ikke en enkel sak.

E-poster frem og tilbake, og til slutt fikk vi tilbake et lavere beløp enn det telefonen koster i butikken. Vi ga opp og lot det være. Tapte ca. 500,-

Vi lurer nå på hva det vil koste oss å forlate dette selskapet som vi absolutt ikke er fornøyd med. Tipper et sted mellom 30.000 og 40.000 for firmaet vårt, kanmskje mer. Vi er 5 brukere.

 

Er det noen der ute som vet om vi har en god sak? Vi har faktisk mistet endel funksjoner på bla. tvilling sim kortet, og vi har mistet vår operatør, telenor.

Salgs og leveringsbetingelsene til Newphone dekker alt pluss litt til. LES NØYE!!!

 

Har i ettertid funnet noe på Google.

Se her:

http://e24.no/naeringsliv/article1842939.ece

http://www.dagensit.no/arkiv/article1367409.ece

 

En ting er sikkert, og det er at vi ikke blir i dette selskapet ett minutt mer enn 2 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er jo det flere avtalebrudd fra NewPhones side så dere har jo mer enn grunn nok til å oppheve avtalen.

 

Vi også mener det, men i slags og leveringbetingelsene har de dekket opp for dette.

Hvorvidt disse s & l beting. er etter kjøpsloven evnt. andre lover som skal dekke dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ingen problem å avslutte selve telefoniabbonementer, det er såvidt jeg husker ingen binding på det, bare 1 mnd oppsigelse.

 

Leieavtalen på telefonene er derimot værre. Hvis de fortsatt kjører med samme avtaler som når jeg var der så må du betale ut det som er igjen av leieperioden. Så hvis dere f.eks. har hatt avtalen i 6mnd nå så må dere for å avslutte leieavtalen betale 30*mndpris pr telefon (3 års avtaler).

5 telefoner til 350,-/mnd blir vel da den nette sum av 52500,-... Men da får dere såvidt jeg husker beholde telefonene :|

 

-C-

Lenke til kommentar

Hei, det er riktig at du kan si opp abonnementett når du vill i følge kontrakten så har du 3 måneders oppsigelse. Det ChristianW skriver er også helt riktig. Desvere for dere har dere ikke noe god sak den kontrakten som newphone har er vanntett og Newphone norge har aldri tapt en sak ( desverre )

 

Problemet er att Newphone Norge leier inn selvstedine selgere og kontrakt messig står ikke newphone norge ansvarlig for de. Så hvis du skal gå til sak så må du nesten prøve å ta salgskonsuelenten og salgsfirmaet han jobber for. Desverre blir det nok ord mot ord med mindre du kan bevise att selger har gitt dere feil informasjon!

 

Men her kommer det et lite tips hvis du ønsker å forlate Newphone Norge

 

Send en mail til [email protected] og si du ønsker å bytte telefonene til den billigste moddelen a 150 kr i måneden. Da binder du deg i 2 år til men totalt summen av å kjøpe ut de telefonene blir lavere

 

-Kristian

Endret av zitrix2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Send en mail til [email protected] og si du ønsker å bytte telefonene til den billigste moddelen a 150 kr i måneden. Da binder du deg i 2 år til men totalt summen av å kjøpe ut de telefonene blir lavere

 

-Kristian

Dette går kun når det alt har gått et år av avtalen så vidt meg bekjent...?

 

Men chrisalm, jeg er svært spent på denne saken, så post gjerne hvordan det går, har selv pratet med mange _svært_ misfornøyde NewPhone-kunder

Lenke til kommentar
Hei,

 

vi har saksøkt New Phone og skal i retten med dem 18 august. Deler gjerne informasjon og vil gjerne ha med andres historier til retten. Ta kontakt!!

 

Dette er intr. hvor i landet foregår rettsaken?, og er det forliksrådet eller retten?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Det ville i alle fall være galskap å betale fakturaen uten videre. Ta kontakt med bostyrer (eller enda bedre – la advokaten deres gjøre det).

 

Problemet her er at det sikkert kommer til å ende opp om et spørsmål om hvilke krav som har høyest prioritet. I utgangspunktet vil gjeld til kunder bli forholdsvis høyt prioritert, men dette kan variere fra sak til sak. Et worst case scenario vil da være at dere blir avkrevd betaling for tjenesten dere har fått, mens NewPhones gjeld til dere har så lav prioritet at alle midler er brukt opp før det er deres plass i køen.

Lenke til kommentar
Det ville i alle fall være galskap å betale fakturaen uten videre. Ta kontakt med bostyrer (eller enda bedre – la advokaten deres gjøre det).

 

Problemet her er at det sikkert kommer til å ende opp om et spørsmål om hvilke krav som har høyest prioritet. I utgangspunktet vil gjeld til kunder bli forholdsvis høyt prioritert, men dette kan variere fra sak til sak. Et worst case scenario vil da være at dere blir avkrevd betaling for tjenesten dere har fått, mens NewPhones gjeld til dere har så lav prioritet at alle midler er brukt opp før det er deres plass i køen.

Lenke til kommentar
post-201275-1253881954.gifHar idag sendt mail til bobestyrer om at jeg idag har tegnet nytt abonemang hos Network Norway. Dette pga deres konkurrs og anser meg som fri fra Newphone. Jeg kan ikke ta skjansen på at mine 3 firma telefoner slutter og virke. Dette skulle alle gjort. Fikk absolut ingen info om bindingstid utover 1 år. Dette er det værste mobil selskapet jeg noen gang har vært borti. Bra de er konkurrs.
Lenke til kommentar

Blir utrolig provosert av idioter som sitter og skriver ting som "Til pass for de suppegjøkene", "bra de er konkurs" og så videre.

 

Det er her 12-15 dyktige personer som har mistet jobben, jeg er en av de. Jeg er aleneforsørger og har ikke fått betalt husleie pga. manglende lønnsutbetaling... Lønnsgarantifondet bruker 3-4 måneder på behandling av krav.

 

At noen kunder er dumme nok til ikke å lese en kontrakt er ikke Newphones feil, jeg går selv aldri inn på noen avtale uten å vite nøyaktig hva jeg går til.

 

Forøvrig så er Newphone konseptet veldig bra for de bedrifter som får utnyttet det riktig. Ta ett firma som trenger 10 nye mobiltelefoner, i stedet for å få en kjøpskostnad på rundt kr 30.000.- for noenlunde avanserte telefoner kan de få disse 10 telefonene uten å betale en krone i innkjøp, og dersom de ringer og sender mer SMS til vanlige fast- og mobiltelefoner i Norge enn leiebeløpet betaler de aldri noe for disse telefonene. Samtidig har de høyst konkurransedyktige forbrukspriser også. HVA er galt med det konseptet? 24 måneders avtaletid? NetCom har 24 måneder binding på sine bedriftsabonnementer når du kjøper mobiltelefon, og den mobiltelefonen er knapt nok subsidiert i det hele tatt, Telenor har 18 måneder bindingstid.

 

Mange sier at det blir så dyrt å kjøpe seg ut av Newphone. Ja klart det er dyrt hvis man avslutter avtalen etter 6 av 24 måneder, men for ett firma som har vært kunde i 3 år, og er på sin 3 telefon er utkjøpet likevel billig, de har tross alt hatt telefon gratis i disse 3 årene.

 

Folk som ikke vet hva de snakker om burde tenke seg litt om før de sier noe som helst...

Endret av Road2Hell
Lenke til kommentar

Men at endel av selgerne som er leid inn av Newphone har solgt på en lettvint måte uten å fortelle alt om konseptet er ikke tvil om. Men Newphone har alltid vurdert klager på selgere seriøst, jeg har selv hjulpet flere kunder til å få kansellert kontrakt på bakgrunn av feil opplysninger fra selger.

 

Samtidig har jeg også pratet med mange bedrifter som er irritert over måten salget har foregått på, men som etter en forklaring av konseptet likevel har valgt å bli i Newphone fordi de ser fordelene. Og det er hele poenget her, dette er ett konsept som skulle være lett å selge inn på en ærlig måte.

 

Kan også legge til litt om det som tidligere er skrevet om utkjøp av leieavtalen. En kunde som har vært i Newphone i ett år med en Nokia N97 for eksempel vil ved ett utkjøp måtte betale ca. kr 4.300.- for å kjøpe seg ut av avtalen. Sammenligner man det med Telenor så vil man ved kjøp ha måttet betale minimum kr 2.799.- for telefonen, da ville man vært bundet i 18 måneder til ett abonnement som koster kr 199.- pr. måned. Altfor mange ser kun på utkjøpsprisen og tenker "herregud så dyrt da, Telenor tar jo bare kr 1.500.- ved brudd på avtale", og glemmer å ta med prisen de har betalt for selve telefonen ved innkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...