Gå til innhold

Den bittelille National Geographic bag tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vil NG5162 passe bra som dagstur sekk til en backpacker tur?

Kommer helt an på hvor mye du vil dra med deg. Kjøpte min for å ha til kortere turer i terrenget. Og jeg personlig får med meg det jeg synes jeg trenger på en dag i det fri. Mat, drikke, sokkskift osv. Har klart å lure shortr og en tynnjakke i laptop lomma. Da har du jo det øvre rommet til alt annet

Lenke til kommentar

Hatt sekken siden jul og er meget fornøyd med den!

 

 

Bilde 1: Har en 550EX, en SB-28 og en SB-26 i hovedrommet sammen med 5D og 85mm f/1.8.

Bilde 2: Venstre lomme har masse random greier til blitser/kamera, mens i høyre lomme ligger nifty fiftyen.

Bilde 3: Bruker å ha alle ladere og ledninger i dette rommet. I skoletiden har jeg bøkene mine der, og da prøver jeg å legge ledningene i ei anna lomme.

Bilde 4: Min 13" Macbook går akkurat inn i sidelomma. Glir lett inn ovenifra, da.

post-141153-1247917069_thumb.jpg

post-141153-1247917082_thumb.jpg

post-141153-1247917094_thumb.jpg

post-141153-1247917106_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ellers er det vel verdt å nevne at en nettbutikk her i Norge har sommertilbud på noen skuldervesker fra NG.

 

Noen som har erfaring med nettbutikken som pybalto linker til? Vurderer å kansellere baggen fra netshop og bestille på nytt en annen plass, for det virker som om de aldri kommer til å få på lager..

 

Edit: Eller så vurderer jeg å kjøpe en Domke...

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar

Jeg har handlet der før. Logga meg inn på siden deres og sjekka hvor mange ganger, og når. Jeg har handlet der 10 ganger tidligere, første gang i 2004. Har bl.a. kjøpt kikkert, monmopod, gps-kart og stativhode derfra i tillegg til endel andre småting. Er selv veldig fornøyd med servicen da kikkerten begynte å dugge etter noe sesonger, fikk ny på garanti etter å ha henvendt meg per mail om saken. De leverer som regel veldig raskt.

 

Men du er jo ute etter en bag, og det er jeg og. Jeg bestilte den "medium"-str de har i den oversikten jeg linket til, og jeg fikk mail i dag om at både de og den norske importøren er tomme for den størrelsen akkurat nå, men at de venter den inn i løpet av noen dager. Og at de sender med en gang de får inn.

Lenke til kommentar
Jeg har en liten skulderbag, eller rettere en altfor liten skulderbag.

Tror den heter NG2343. Får såvidt presset et stort kamera med et lite objektiv nedi. På bildet F5 med en liten zoom o g veska er full.

 

post-31719-1247761167_thumb.jpg

 

Mitt råd - kjøp iallefall et nummer større!

 

Har den samme selv, veldig fornøyd med størrelsen til mitt Pentax K100D, 50mm og 18-250mm. Minnekort, ekstra batterier og notatblokk går i den store frontlomma, mobilen i en av lommene på hovedklaffen. Får også lurt ned en gorillapod i hovedrommet hvis det trengs. ;)

Lenke til kommentar

Siden det ble domke bag på meg, så blir det ingen sammenligning mellom NG2345 og den større versjonen, men kan da ihvertfall komme med ett bilde som sammenligner Domke F2 og NG baggen

Domke baggen er jo en god del større, men har også mye bredere reim, så den er mer behagelig å gå med over lang tid.

post-100104-1248557023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Ble akkurat klar over at det er Kata som produserer Earth Explorer serien til NG:

Fra supporthexperience siten, under warranty :

"Thank you for buying a "National Geographic – Earth Explorer" product.

The product is manufactured by Kata Vitec I Ltd Under license from The National Geographic Society.

 

Vil bare opplyse om at Kata er leverandør til IDF (den israelske hæren), så kan jo folk velge om de vil kjøpe utstyr fra et slikt selskap eller ikke.

Lenke til kommentar

Vortex Surfer, kan ikke du gå å gnåle om den der venstre-radikale sørpa di en annen plass, ingne bryr seg.

Bare til info:

Norske soldater dreper mennesker i Afghanistan.

Vi(Norge) produserer/leverer våpen, våpensystemer og teknologi til andre land som dreper mennesker utenfor våre grenser.

Norge solgte tungtvann (12tonn hvis ikke jeg husker feil) til Israel så de kunne lage "fyrverkeri".

Når vil du si opp ditt statsborgerskap?

Lenke til kommentar

Hadde jeg visst det Vortex Surfer forteller så hadde jeg aldri kjøpt NG-bag. Ser poenget ditt Ildhode, men samtidig kan man jo ikke gre alle "uheldigheter" over samme kam sånn helt uten videre. Han sier jo at han sier det han sier sånn at folk kan velge selv. Ville ikke kalt noen gnålete før de prøvde å prakke sitt syn nedover hodet på andre.

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...