Gå til innhold

Lønn for jobbing i fritid


Anbefalte innlegg

Hey. jeg jobber i en butikk som lærling med lørlinglønn. jeg har fri i morgen men har blitt spurt om å jobbe 1 time og 30 minutter så de får kjørt ut no varer.

 

Jeg må bruke 45 min tur retur så den 1 time og 30 min blir plustelig mye lengre pga kjøringa.

 

1. Kan jeg kreve å få betalt for de 45 minuttene jeg bruker for å komme meg på jobb i min fritid?

 

2. Kan jeg krever mer lønn en lørlinglønn den tiden jeg er der? vil jo ikke komme og jobbe for 100 kroner akkurat. VIL ha vanlig minstelønn den timen istedenfor lærlinglønn da det kun er 60% av vanlig lønn.

 

 

hva syns dere? mister jo 3 timer av min fridag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spurt

 

Lærling i butikkfag? Er det ikke mye likere å gå kiwiskolen? Et år så blir du satt ut som assisterende sjef et sted, og deretter butikksjef når det blir ledig. 20% av overskuddet til dine lommer.

 

Det ville jeg satset på om butikkyrket er noe du virkelig vil.

 

Mvh. Kiwi ansatt.

Lenke til kommentar
spurt

 

Lærling i butikkfag? Er det ikke mye likere å gå kiwiskolen? Et år så blir du satt ut som assisterende sjef et sted, og deretter butikksjef når det blir ledig. 20% av overskuddet til dine lommer.

 

Det ville jeg satset på om butikkyrket er noe du virkelig vil.

 

Mvh. Kiwi ansatt.

 

Har allerede gått 2 år på salg og service på videregående og er i slutten av site året som lærling og får da fagbrev i butikkfaget som gir meg rett til høyere lønn:)

 

har snakket med sjefen og får 2 timers betalt og full lønn:D

 

neste gang han spør kanskje jeg skal si ja på mine primisser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...