Gå til innhold

Jobb i expert/elkjøp/elprice


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er veldig interessert i å jobbe i en elbutikk ala expert, ellkøp, lefdal & elprice.

 

Er det noen her som jobber som det?

 

Har vært på et intervju i expert, men ble veid for lett..

 

Må en ha noen spesielle kvalifikasjoner/utdanning for å jobbe deltid der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jobbet i Elprice og min borr jobber i expert nå.

 

Så sant du er elektronikkinteressert og serviceinnstilt skal du få jobb nok så greit.

Bare skriv om hva du kan og har interesse for og hva du vil lære mer om.

 

Men hvor gammel er du? Da jeg jobbet på elprice pleide det komme 15-16 åringer innom for å levere søknader. De ble dessverre ikke sett på engang.

 

Når det er sagt anbefaler jeg ikke å jobbe på elprice. Den jeg jobbet i ble lagt ned i februar i år og jeg har enda ikke fått siste lønning eller attest!

Lenke til kommentar

Ja, er 18 år så det burde vel gå greit. Har også gått IKT-servicefag i år, og føler jeg kan ganske mye om Data, og en del om tele og TV.

 

Men har ingen erfaring i elbutikkbransjen, bare en lagerjobb i trelastlager..

 

Er det noen triks jeg bør ha med på søknad, og hva bør jeg si om jeg kommer på intervju?

Lenke til kommentar

Relevant utdanning er nok positivt. service og samferdsel eller ikt-servicefag vil nok hjelpe deg endel. Det aller viktigste er selvfølgelig personligheten din. Vis at du er positiv, utadvent og vis at du virkelig vil ha denne jobben.

Lag en god jobbsøknad og CV og lever denne personlig. Da får arbeidsgiver mulighet til å se deg personlig og dermed kan det bli lettere for h*n å huske deg når h*n går igjennom søknadene.

 

All arbeidserfaring er god erfaring, bruk denne for alt det er verdt. Dersom du fikk en attest ta den med på et eventuelt intervju. Dersom du har mulighet ring gjerne også din tidligere sjef og hør om h*n kan stille opp som referanse. En god referanse kan være avgjørende for at akkurat DU får jobben.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar

Takke for gode tips!

 

Søknaden gikk frem, så skal på intervju! :thumbup:

 

Tips til godt intervju? forutenom å selge seg selv..

 

Og hvordan svarer jeg godt på disse spm..:

 

"Hva tror du stillingen du søker på vil innebære?"

 

"Hvilke sterke/svake sider har du i en arbeidssituasjon? "

 

"Hvordan takler du stress?"

Lenke til kommentar
Vi kan vel ikke fortelle deg hva du skal svare på hva dine sterke/svake sider du har i en arbeidssituasjon er eller hvordan du takler stress. Men du kan jo spørre noen venner av deg om hva dine sterke/svake sider er. :)

 

Nei, selvsagt!

 

Men det finnes spesielle triks/tips. For eks sa læreren vår at vi kunne si på svake siden: "utalmodig, liker å få ting gjort" som både kan være negativt, men mest positivt. I stedet for å si mye negative ting, som kan trekke ned.

 

Og det er slike tips jeg vil ha, bare flere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...