Gå til innhold

Hvordan få mer muskler fort


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har trent karate i fem-seks år nå, og styrketrening i nesten et år.

Jeg er 191cm og cirka 82kg, altså veldig slank, men jeg har endel muskler og er relativt sterk. Men jeg har altså lyst til å få større muskler(serlig på armer).

 

Har aldri brukt proteinpulver eller noe slikt, kan gjerne prøve det hvis dette vil ha god effekt, spiser ganske mye til mat til vanlig.

Jeg vet ikke om jeg gjør noe feil, men musklene blir ikke mye større, blir bare sterkere.

 

Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du er veldig slank som du selv sier, og ønsker å bygge muskler, må du rett og slett løfte tungt på treningene og spise så du øker i vekt. Det er faktisk ikke verre til å begynne med :)

 

Dersom du spiser lite proteinrik mat til daglig (kjøtt, fugl, fisk, egg og melkeprodukter) så kan proteinpulver være en rimelig og lettvint måte å få i seg nok på.

 

Du bør hvertfall få i deg 200 gram proteiner daglig, hvilket tilsvarer:

 

(ca tall fra hodet)

2 kyllingfileter - 50 gram

1 boks tunfisk - 35 gram

0,75 liter melk - 20 gram

3 egg - 20 gram

8 brødskiver med kalkunpålegg - 40 gram

100 gram havre - 10 gram

130 gram karbonadedeig - 30 gram

 

Dersom du har problemer med å få i deg disse mengdene, så er proteinpulver fint :)

Lenke til kommentar

Du har trent såpass lenge at du kanskje har nådd "maks nivå" uten å gå i kalorioverskudd. Det vil si at du må spise mer enn du forbrenner for å få musklene til å vokse. Da er det viktig med trening -og kostholdsplan.

 

En annen ting er at det er ingenting du kan gjøre for å oppnå slike resultater raskt. Kroppsbyggning krever godt med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Du har trent såpass lenge at du kanskje har nådd "maks nivå" uten å gå i kalorioverskudd. Det vil si at du må spise mer enn du forbrenner for å få musklene til å vokse. Da er det viktig med trening -og kostholdsplan.

 

En annen ting er at det er ingenting du kan gjøre for å oppnå slike resultater raskt. Kroppsbyggning krever godt med tålmodighet.

 

Når jeg stagnerte økte jeg protein inntaket til 3g per kg kroppsvekt og det hjalp mye!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...