Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC død, hjelp


Anbefalte innlegg

hei,

PCn (stasjonær) døde for en stund tilbake, og nå er været perfekt for å reparere.

 

Når jeg trykker på start skjer det absolutt ingen ting, ingen vifter går, ingen lyd, intet bilde.

Men, lyset (led) på hovedkortet er på, og det er eneste tegn til liv.

 

Kan det være strømforsyningen selvom led lyset er på?

Eller hovedkortet?

 

Takker for hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei,

PCn (stasjonær) døde for en stund tilbake, og nå er været perfekt for å reparere.

 

Når jeg trykker på start skjer det absolutt ingen ting, ingen vifter går, ingen lyd, intet bilde.

Men, lyset (led) på hovedkortet er på, og det er eneste tegn til liv.

 

Kan det være strømforsyningen selvom led lyset er på?

Eller hovedkortet?

 

Takker for hjelp..

 

sjekket alle kabler fra hovedkortet og ut til div komponenter?

Lenke til kommentar

Hei..

 

Har ikke all verdens greie på pc. men etter og hatt litt problemer lærer jeg stadig noe nytt så kanskje jeg kan birda littegranne alikavell.

 

Min pc tok også kvelden, forskjellen hos meg var at den startet med ville ikke gi noe bildet, etter hvert så begynte komponenter og kutte ut, spessielt kabinett vifter og lignende.

Etter litt feilsøking viste det seg at det var psu og minne som hadde tatt kvelden.

 

Kjøpte først bare psu og da startet alt av vifter igjen så da hadde jeg fått fjernet det tilfellet, hvis du har sjekket at alle kablene står montert riktig hadde jeg satt fingeren min på strømforsyningen din.. selv om den er kaputt kan den levere litt strøm til og lyse opp forskjellige ledlys o.l.

 

prøv med en annen strømforsyning hvis du har muligheten til det.

håper det er litt til hjelp.

 

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Hei..

 

Har ikke all verdens greie på pc. men etter og hatt litt problemer lærer jeg stadig noe nytt så kanskje jeg kan birda littegranne alikavell.

 

Min pc tok også kvelden, forskjellen hos meg var at den startet med ville ikke gi noe bildet, etter hvert så begynte komponenter og kutte ut, spessielt kabinett vifter og lignende.

Etter litt feilsøking viste det seg at det var psu og minne som hadde tatt kvelden.

 

Kjøpte først bare psu og da startet alt av vifter igjen så da hadde jeg fått fjernet det tilfellet, hvis du har sjekket at alle kablene står montert riktig hadde jeg satt fingeren min på strømforsyningen din.. selv om den er kaputt kan den levere litt strøm til og lyse opp forskjellige ledlys o.l.

 

prøv med en annen strømforsyning hvis du har muligheten til det.

håper det er litt til hjelp.

 

mvh Kenneth

 

sant så sant!

glemte RAM jeg, prøv å ta ut Rammen din, altså det fysiske arbeidsminne på din pc!

kan gi deg en guide på det om du ikke vet hvor dette sitter henn osv, men i alle fall prøv å ta ut dette å se om det er liv da!

Du skal i alle fall få en fin pipelyd ;)

Lenke til kommentar

Har akkuratt samme problem. Når den har stått ei stund kjem det eit blafr av straum som gjev ljos flash i PSUen og viftene snurrer i eit millisekund og dør ut. Har 2 RAM brikker så burde ikkje den starte viss eine ram brikka var øydelagt? Har tatt ut alt og inni igjen, har og bytta til gamle skjermkortet fordi det nye krevde masse straum og eg trur kanskje eg øydela eine 6pinsen som gjekk til det då eg brukte hammar fordi den var litt vond og få i men ingenting har forandra seg. Så altså blir ram og PSU det eg bør skjekke? :/

 

(viss nokon føler for å svare slo eg akkuratt på ein anna PC og den blafrer skjermen på, korleis kan ein PC plutseleg "miste" skjermdriver, for det virker nemmlig som det er det den har gjort.. Dessuten klikker det når eg prøver å innstallere den på nytt...)

Lenke til kommentar

Det var PSU som tok kvelden, 4 år gammelt. Får ny av NetShop (Microplex), hvis de kommer til samme konklusjon.

 

Huff, min PC tok og kvelden en gang i løpet av natta. Ingen tegn til liv når power trykkes. MEN, ledlampa på HK er på dersom PSU får strøm. Alle kompnentene i PCen har stort sett stått på i 2,5 år, så noe er nok litt slitent.

 

HW specs som i sig.

 

Har hørt at kondensatorene i MIST 500w PSU er "litt billige", men ellers er det jo en kurant psu.

Skiftet kjølepasta for ca 1 år siden.

Temp på cpu har vært ok hele tiden.

 

Belastningen på PSU har vært ca 250w (målt med energiforbruksmåler:).

Andre forslag enn å prøve annen PSU.. prøver det først ettersom trådstarter hadde samme problem og det løste saken.

Endret av Troxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...