Gå til innhold

Lengre opphold utenlands, spm. om kortbruk


Homme

Anbefalte innlegg

Hei, skal tilbringe noen måneder i Australia etter sommer og lurer derfor hva som er lurest ang. kortbrukt, betalinger, gebyr etc.

 

Tenkte å ha med ett vanlig visa-kort og ett Mastercard, begge fra Gjensidige. Er da ingen gebyrer på uttak eller bruk i utlandet, bare valutapåslag, men kommer det på både uttak og bruk eller er det kun på uttak? Noen som har noen anbefalinger av bruksmåter, evn. andre bankort for å få det billigst mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De jeg kjenner som har vært på W&T e.l. over lengre perioder i utlandet har stort sett åpnet en brukskonto i landet det gjelder. :) Har aldri vært utenlands lenger enn 2 måneder selv, så har ikke så mye å komme med - men vil gjerne ha denne i mine innlegg da jeg planlegger et lengre utenlandsopphold selv. ;)

Lenke til kommentar
Hei, skal tilbringe noen måneder i Australia etter sommer og lurer derfor hva som er lurest ang. kortbrukt, betalinger, gebyr etc.

 

Tenkte å ha med ett vanlig visa-kort og ett Mastercard, begge fra Gjensidige. Er da ingen gebyrer på uttak eller bruk i utlandet, bare valutapåslag, men kommer det på både uttak og bruk eller er det kun på uttak? Noen som har noen anbefalinger av bruksmåter, evn. andre bankort for å få det billigst mulig?

'

Valutapåslaget på 1,75% gjelder både varekjøp og minibankuttak. Kredittkort bør ikke brukes til kontantuttak da renten løper fra dag 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...