Gå til innhold

Sånn cirka normal uke 2009 | Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt ambivalent i ukesutfordringene; antallet bilder og innlegg blir nødvendigvis rimelig begrenset i forhold til månedsfestene, men heller likevel mot å ha individuelle tråder. Litt fordi det skaper mer liv og diskusjon, litt fordi en får egne bilder satt sammen på en langt bedre måte. Det gjør det langt artigere å jobbe med ett helhetlig prosjekt fremfor tilfeldige snapshots.

Lenke til kommentar
(Om det blir analogt blir bildene litt forsinket, men regner med det er ok på linje med andre utfordringer?)

Jada. Same procure as every year, James.

 

Jeg vil gjerne være med, men jeg har ikke internett på hytta...

Kan jeg poste bildene i etterkant (tatt på riktig dag, selvfølgelig). I såfall hvor lenge etterpå? 2-3 dager? siste dagen?

Det bør gå greit. Pleier å si så fort som mulig. Og minst en gang i uka. Noen dager ekstra går greit hvis du sier ifra på forhånd.

Jeg har diffuse ferieplaner med diffus tilgang til Internett fra onsdag og utover. Det eneste som er sikkert er at jeg kommer til å ta bilder med 50mm brennvidde hver dag.

 

Er det lov å legge inn bilder tatt på den riktige dag først når man måtte komme over en Internett-tilkoblet PC man kan laste bildene over til? :hmm:

Lenke til kommentar
Er det lov å legge inn bilder tatt på den riktige dag først når man måtte komme over en Internett-tilkoblet PC man kan laste bildene over til? :hmm:

Det er det.

 

Det kan se ut som om det blir individuelle tråder istedet for felles tråder ettersom det er klart flertall for det av de få som mener noe om saken.

 

Det avgjør jeg senere i dag.

 

Tom

Lenke til kommentar
Melder meg på denne med objektivet jeg fant i fatterns gamle fotoskap, Nikon 24mm f2.8 :) Legger til en tilleggsutfordring til meg selv ved å kun skyte på f2.8, så får jeg bokeh-uke.

 

24mm (x1.5 = 36mm) er ett stykke ifra normalobjektiv da.. vet ikke helt hva tomsi mener, men jeg synes det blir litt i videste laget.

Lenke til kommentar
Melder meg på denne med objektivet jeg fant i fatterns gamle fotoskap, Nikon 24mm f2.8 :) Legger til en tilleggsutfordring til meg selv ved å kun skyte på f2.8, så får jeg bokeh-uke.

 

24mm (x1.5 = 36mm) er ett stykke ifra normalobjektiv da.. vet ikke helt hva tomsi mener, men jeg synes det blir litt i videste laget.

Jeg er vel enig med deg der. Det er en nydelig brennvidde, men dog vivinkel.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke du skal få stengt "fellestrådene" du har opprettet. Det blir bare rot da, med masse stengte tråder. Siden de nå allerede er opprettet syns jeg dere skal bruke dem også. Slik at bildene dere tar legges inn i to tråder. Så kan vi tilskuere se alle dagens bilder i en tråd og studere nærmere på tråden til deltakeren vi syns leverer bra.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke du skal få stengt "fellestrådene" du har opprettet. Det blir bare rot da, med masse stengte tråder. Siden de nå allerede er opprettet syns jeg dere skal bruke dem også. Slik at bildene dere tar legges inn i to tråder. Så kan vi tilskuere se alle dagens bilder i en tråd og studere nærmere på tråden til deltakeren vi syns leverer bra.

Tanken er god, men jeg er redd for det blir bare rot fordi det er en del som ikke orker å poste begge steder.

 

Tom

Lenke til kommentar
Melder meg på denne med objektivet jeg fant i fatterns gamle fotoskap, Nikon 24mm f2.8 :) Legger til en tilleggsutfordring til meg selv ved å kun skyte på f2.8, så får jeg bokeh-uke.

 

24mm (x1.5 = 36mm) er ett stykke ifra normalobjektiv da.. vet ikke helt hva tomsi mener, men jeg synes det blir litt i videste laget.

Jeg er vel enig med deg der. Det er en nydelig brennvidde, men dog vivinkel.

 

Tom

 

Eneste fastoptikken jeg har hvertfall, så det blir den eller ingenting.. Men hvis dere mener det er for vidt så får jeg stå over for denne gang :/

Lenke til kommentar

Sånn har det "alltid" vært i disse festene. Tidligere har vi hatt "Uke 50mm", som har krevd 50mm-objektiv. Denne gangen er vi sånn ca. normale, og 24mm er bare sånn ca. normalt på Four Thirds-formatet.

 

Du får komme sterkere tilbake i Oktoberfesten. :thumbup:

Lenke til kommentar
OK, da avventer jeg noe som passer meg, mulig å få slettet tråden jeg lagde? :)

Det er fest i hele august (der du kan bruke all optikken du har) og i oktober (som er fast brennvidde, men valgfritt).

 

edit: det er bare å rapporte tråden din så blir den steng, eller du kan bare la den ligge

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Da kom 50mm min ikke i dag, så da er jeg vel diskvalifisert fra den normale uken siden jeg ikke kan ta noen bilder i dag? Får det nok i morgen, men det hjelper ikke stort om jeg måtte ha tatt i dag og. Hva sier du Tom?

Når vi er strenge med de andre, så må vi stremge med deg også. Eneste sjanse er å låne en normal innen kl 00:00.

 

Tom

Lenke til kommentar

Da var min ekstremnødløsning lagt ut. Må si at manuellfokus med D40 i dårlig lys er som å bli tatt i ræva av en elefant.. (Så skal det sies at jeg ikke har prøvd sistnevnte, men kan forestille meg...)

Hvis ikke 50mm kommer i morgen så blåser jeg i resten av uken. Reiser uansett på hytten til dama i morgen, så bildene blir ikke lagt ut før i sluttne av uken, det går vel greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...