Gå til innhold

Tollvesnet i Norge- erfaringer?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte Tirsdag 23. juni noen klær fra en svensk nettside. (Junkyard.se)

Disse bestilte jeg er i et formål av å ha noen nye klær til reisen jeg skal på i over i morgen. Det gikk noen dager, men til slutt 30. juni ble alt mottat i Göteborg, og da var alt underveis ganske raddig. Som dere kan se her på den Svenske sporingen:

445366.jpeg

 

Men når den ble eksportert ut av Svergie, så ble det stående stille i mange dager.

Ringte inn til posten i både Norge og Svergie, og lurte på hvorfor

det skulle ta en uke å transportere pakken fra den svenske tollstasjonen til den norske.

Ingen kunne gi meg noen svar, og siden 1. juli har det sett slik ut når jeg

sporer pakken på posten.no: (Noe utfyllende informasjon på den norske post siden er det vertfall ikke)

445369.jpeg

 

Jeg synes det tar alt for lang tid. I dag er det 8 dager siden, det ble eksportert.

Og det har fremdeles ikke blitt registrert inn i noe norsk postkontor. Så pakken kommer

nok ikke før jeg allerede er på reisefot.

 

Er det noen andre som har hatt lignende episoder?

Jeg føler det meget tragisk, og hadde håpet det kom frem i tide.

Siden jeg bestilte fra Dogfunk.com i amerika tidligere som leverte alle varene på under en uke. Jeg ønsker også å vite hvilken tollstasjon i Oslo som tar inn alle fortollings varer fra Svergie og lignende så jeg kan kontakte dem, å høre om pakken faktisk ligger der.

 

Takker for alle hjelpsome og seriøse svar.

MVH Johsse :) En riktig god sommer til alle!

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt et par problemer med tollen i norge selv og det som har pleid å funke raskest er å ringe posten og si du vil snakke med det tollsenteret det er snakk om her. Hvis de sier de kan ringe deg tilbake så ikke stol på det, ta heller da å ring igjen senere eller neste dagen og håp du får en annen kundebehandler siden det etter min erfaring noen som gidder å ringe rundt til lager osv for å få svar på spørsmålene dine mens det er noen som ikke gjør dette (beklager hvis jeg fornærmer noen i posten e.l men dette er bare etter min egen erfaring).

Lenke til kommentar

Har fått opp på infosida vår at det er noe forsinkelse før registrering pga. høyt volum med utenlands pakker og ferieavvikling. Er noen dager siden så er i tvil om det gjelder enda.

 

Hilsen en som jobber i posten (men ikke med dette)

Lenke til kommentar

Det er nesten håpløst å få noe fra utlandet nå. Har fått sendt noe i fra en Svensk kamerat i Sverige nå. Dette er også umder momsgrensa på 200kr. Men det nytter ikke i staten Norge å innføre noe. Den kommer nok til å være til tollbehandling i Oslo i 14 dager (minst) før den går videre.

 

Greit det er kontroll, men det burde kunne gå ut samme dag som det kom inn, seinest dagen etter alt ettersom tidspunktet det ankom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er nesten håpløst å få noe fra utlandet nå. Har fått sendt noe i fra en Svensk kamerat i Sverige nå. Dette er også umder momsgrensa på 200kr. Men det nytter ikke i staten Norge å innføre noe. Den kommer nok til å være til tollbehandling i Oslo i 14 dager (minst) før den går videre.

 

Greit det er kontroll, men det burde kunne gå ut samme dag som det kom inn, seinest dagen etter alt ettersom tidspunktet det ankom.

Det er helt jevlig, jeg har utsatt ferien min på en viktig pakke jeg skulle få, og nå har den ligget i tollen i 1 uke! Neste gang sender jeg nok til sverige post terminal og henter det selv, ser ut som jeg må dra på ferie uten pakken.... helt på trynet !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...