Gå til innhold

lokal "webserver"


Anbefalte innlegg

Er det mulig å kjøre en webserver light på maskinen? uten å måtte kjøre tunge webservere for stor trafikk. Det er her snakk om å hoste bilder for en gangs fremvisning o.l. Er tungvindt å måtte laste opp på ftp hver gang.

 

Jeg har lokal ftp server og no-ip domene.

 

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kontrollpanel -> legg till/fjern programmer -> legg til fjern windows elementer -> internet information service -> install.

 

så går du inn i programmet (kjør inetmgr.exe), og setter opp ip adressen din og sånt i egenskaper. så kan du legge det du skal legge ut i c:inetpubwww_root.

Lenke til kommentar
kontrollpanel -> legg till/fjern programmer -> legg til fjern windows elementer -> internet information service -> install.

 

så går du inn i programmet (kjør inetmgr.exe), og setter opp ip adressen din og sånt i egenskaper. så kan du legge det du skal legge ut i c:inetpubwww_root.

 

TAKK :D Var noe slikt en lat person trengte. Hvordan er sikkerheten mot at folk kan få tilgang til andre mapper på maskinen?

Lenke til kommentar

hvem hva hvor :)

 

Internet Information Server. En av grunnene til at Windowslisens er dyrt.

 

Det enkleste alternativet jeg har funnet er BadBlue: www.badblue.com

 

Da får du dessuten Gnutellaklient med på kjøpet. Tar ca. 2 min å installere og konfigurere. Hvis Apache er NSBs Signaturtog med hele signalsystemet på Dovrebanen blir vel dette noe sånt som en WV Passat. Det duger hvis det du trenger er en grei familiebil og ikke en nasjonal transportplan...

Lenke til kommentar

Tro oss, IIS = sikkerhetshull :)

 

Last ned Apache. Funker helt fett. Etter installasjon er det bare å legge filene i mappen sin, også er de ute på nett. I tillegg kan du senere, når du lærer deg hvordan, få støtte for PHP, ASP, MySQL og lignende

Lenke til kommentar

Emh, unnskyld meg, men det finnes vel bug i Apache og eller?? Er enig at IIS rett ut av boksen er usikkert, men jeg har brukt den i en god stund nå sammen med IIS Lockdown Tool (lastes ned fra MS) og SecureIIS fra SunbeltSoftware og jeg mener den er ganske godt sikret da. Og man vil jo alltids finne nye bugs i det meste av programvare. Poenget mitt er at det er ikke så lett å si at noe er mer eller mindre sikkert enn andre, det er administratorens kunnskapsnivå (og tiltakslyst) som avgjør sikkerheten. Eller en kan bruke OpenBSD ofcourse:)

Lenke til kommentar

IIS? Men er den bra nok for meg? er da ingen som har interesse av min maskin..

 

Vel både www.komplett.no og www.psdata.no benytter IIS. Det gjør også www.skandiabanken.no

 

Når store webshopper og banker benytter IIS så burde det vel holde for deg også? Skal du ha en sikker webserver bør du uansett droppe å kjøre den på WinXP men heller sette opp en linux boks (Trustix er et godt og sikkert valg).

 

IIS har kanskje fått et litt dårlig rykte pga endel sikkerhetshull, men det er forskjell på servere som inneholder USA's statshemmeligheter og en liten privat server hvor de farligste dokumentene er noen pinlige bilder fra fjorårets fylletur til Danmark ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...