Gå til innhold

Ny laptop, men hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til å kjøpe min første laptop og trenger dermed litt hjelp, har en del kriterier og slikt. Har de siste 2år brukt skolepc'n vi fikk i første klasse på VG1 i hordaland, boss altså.

- Øvre grense er ca 6000kr, kan strekkes litt men ikke mye.

- Best mulig batteri levetid

- 17" skjerm (Tror jeg, om noen har noe andre meninger kom gjerne med inspill, og/eller noe greier med oppløsning)

Kommer ikke på noe mer i farten, så det ble vel egentlig veldig fritt spillerom, jeg vil selfølgelig ha mest mulig for pengene, tusen takk for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal til å kjøpe min første laptop og trenger dermed litt hjelp, har en del kriterier og slikt. Har de siste 2år brukt skolepc'n vi fikk i første klasse på VG1 i hordaland, boss altså.

- Øvre grense er ca 6000kr, kan strekkes litt men ikke mye.

- Best mulig batteri levetid

- 17" skjerm (Tror jeg, om noen har noe andre meninger kom gjerne med inspill, og/eller noe greier med oppløsning)

Kommer ikke på noe mer i farten, så det ble vel egentlig veldig fritt spillerom, jeg vil selfølgelig ha mest mulig for pengene, tusen takk for all hjelp :)

Hvorfor vil du ha 17 tommer? De fleste over 15,4 tommer blir vel mer "flyttbare" ;)

Hva skal du bruke PC'n til?

Skrevet (endret)

Poker, diverse spill kanskje men, jeg spiller egentlig ikke så mye lengre.

Surfe på nettet, høre musikk, drive diverse poker programmer, kunne ha en del programmer oppe på samme tid uten at det går så mye utover bruken.

Hmm, Kjøre adobe programer Photoshop, illustrator, flash. Kanskje også noe 3D animasjon greier.

Er virklig 2" til så mye ekstra ballast? :p Jaja, kanskje jeg får heller ta en 15" da :roll:

Endret av Soni1
Skrevet (endret)
Poker, diverse spill kanskje men, jeg spiller egentlig ikke så mye lengre.

Surfe på nettet, høre musikk, drive diverse poker programmer, kunne ha en del programmer oppe på samme tid uten at det går så mye utover bruken.

Hmm, Kjøre adobe programer Photoshop, illustrator, flash. Kanskje også noe 3D animasjon greier.

Er virklig 2" til så mye ekstra ballast? :p Jaja, kanskje jeg får heller ta en 15" da :roll:

De ekstra 2 tommene gjør jo hele pc'n mye større, og dermed også tyngre. Skal du flytte mye på pc'n?

To alternativer jeg fant i en annen tråd, som du kan se på:

- Acer Aspire 5738ZG LXPAT0X105

- HP Compaq 6735B

Endret av 2B'1
Skrevet

Blir nok litt av hvert, både stasjonær en stund, og bærbar. Kommer sikkert til å bruke den på skolen og til skolearbeid også.

Takk for ideer, skal ta en titt :)

Skrevet (endret)

Jeg og en kompis er i samme "dilemma".

Vi bestemte oss å kaste oss på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=479520

Ifølge linken til han ovenfor meg er grafikk kortet til denne dataen nr. 69, prosessoren er en dual-core fra intel.

edit:

Fant noe til ca. 500kr mer, HP Pavilion dv6-1130eo

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...4;c:100561;gr:0

Har enda bedre grafikk kort, men 250gb mindre hard disk

Jeg går for multicom maskinen selv.

Endret av citizenerasedz
Skrevet (endret)
Takk for alle invendinger :)

En dell Studio 17 eller studio 15 er to ganske greie valg ;)

god service fra Dell, god maskin som takler det meste du tvinger den til

gode tips er å helst gå for core 2 duo baserte maskiner, da de for tiden bruker energi snåle 45nm prosessorer, som både er kjøligere, og sparer batteriet.

akkurat her er studio maskinene et godt valg, du kan konfigurere de selv om du ønsker på Dell sine hjemme sider, og de har over 4 GB ram, og over 200 GB harddisk. større eller mindre kan fåes om ønskelig selvfølgelig, men du skjønner.

de koster heller ikke skjorten, og er så absolutt verdt de 6000 kronene de koster ;)

de har også et strømsparings program, som gjør at batteriet, ifølge de modellene av studioene jeg testet, holdt i rundt 3 - 4 timer ved full lading.

det er slot-in drev på de, så du vil ikke klare å ødelegge skuffen om du er uheldig ;)

det er iallefall denne jeg sterkt anbefaler.

ellers kan du satse på å gå for noen fra multicom gjerne.

Endret av Th3-1nonly

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...