Gå til innhold

Ønsker problemfritt nettverkskort, anbefalinger ?


Anbefalte innlegg

ADSL er på vei. Modemet skal kobles til en 24/7 server som kjører pppoe med RedHat 7.1. Planlegger å koble til 2 PC til serveren (WinX + RH 71)

 

Har noen gamle ISA NE2000 nettverkskort hjemme fra studenttida, men planlegger å kjøpe nytt.

 

Noen ideer til hva slags merke nettverkskort jeg bør kjøpe som fungerer utmerket med linux (og winX) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både 3Com og Unex kort i min linux boks, og begge to fungerer glimrende.

 

De fleste kort er støttet under linux, men personlig ville jeg satset på 3Com .. Dyrere, men kvalitet koster.

 

Hvis du bare vil ha "et kort som funker", kjøp et NE2000 kompatibelt kort.

 

/christian

Lenke til kommentar

Har erfart at adsl routerne (spesielt telehor sine) er veldig kresene på nettverkskortet.

Var borti et tilfelle hvor routeren ikke virket i det hele tatt med et Cnet kort (billigkortene fra komplett), men så fort kortet blei byttet ut med et 3com 905c gikk all fett som fjell.

 

Enig med Dozer: Dyrere, men kvalitet koster.

Lenke til kommentar

3c905b eller 3c905c er Skikkelig solide nettverkskort bare så synd at de koster så mye. Har selv en liten "case" setter opp en linux box som skal være proxy/firewall men klarer ikke å koble kabelmodemet til nettverks kortet.... må bruke USB og da blir det win2k, men jeg har lyst ti å sette opp en linux box.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...