Gå til innhold

Lan om sommeren, en god ide?


Anbefalte innlegg

Hei, går med tankene om å arrangere LAN igjen i nærmeste fremtid. Men får ikke gjort det i år derfor tenkte jeg med en gang på neste sommer. Vi har en ishall i området jeg bor i som står mer eller mindre ubrukt om sommeren (om vinteren er det is så ikke akkuratt ideelt da) og derfor tenkte jeg at dette kunne være fint.

 

Hallen ligger ganske perfekt til så den er absolutt mitt førstevalg, det ligger fiber intill den, avkjølt og fint, nok stoler og border i nærområdet (skole) og det er arrangert lan der før som ble ytters vellykket.

 

Men til spørsmålet mitt da. Hva mener folk om LAN i sommerferien? Jeg tenker nå mer på i perioden mellom skoleferien starter og fellesferien starter. Vil ikke avholde det i fellesferien da mange drar på ferie da, og tenkte kanskje og ha arrangementet litt lenger enn bare en helg for en gangs skyld. Hva mener folka her inne? Hadde dere dratt på LAN i sommerferien?

 

Tenkte og gå for mellom 500 og 1000 mennesker denne gangen. Vil gjerne trå litt opp fra tidligere nivå på 240 plasser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Why not? Det er mange som bare sitter og surrer hjemme om sommeren, men så er det jo også mange som må ha sommerjobber og som reiser på ferie og sånn. Man vet liksom ikke før man har prøvd, og årsaken til at du lurer er jo for at det er veldig usikkert om det blir noen suksess. Kanskje derfor det ikke er vanlig, for det er jo en gambling å arrangere noe når risikoen er såpass stor for at oppslutningen blir laber.

Lenke til kommentar
Why not? Det er mange som bare sitter og surrer hjemme om sommeren, men så er det jo også mange som må ha sommerjobber og som reiser på ferie og sånn. Man vet liksom ikke før man har prøvd, og årsaken til at du lurer er jo for at det er veldig usikkert om det blir noen suksess. Kanskje derfor det ikke er vanlig, for det er jo en gambling å arrangere noe når risikoen er såpass stor for at oppslutningen blir laber.

 

Det er det jeg tenkte også, er jo mange som ikke gjør noen ting i perioden mellom skoleferie og fellesferie liksom. Så det kan jo være god interesse for det. Men som du sier så er det en risiko og ta. Men så nettopp at Dreamhack har hatt sommerlan i år. Ikke med sitt vanlige nummer men sommerlan en dog.

Lenke til kommentar

Noen flere som har en formening om dette? Ville dere gått på lan party på sommeren? Altså det kommer jo ann på innholdet i arrangementet selvfølgelig, men hvis man ser bort ifra innholdet og tenker at det er bra innhold, bra oppsett og ikke noe og klage på. Ville dere da gått?

Lenke til kommentar
Jeppjepp. Bare husk masse vifter, eller skriv det opp på "lurt å ha med" listen. :)

 

Så ikke at det var i en ishall.. Jamen hva er problemet da!? :D

 

Hehe vifter får man alltid tak i :) Og ja er godt og kjølig der selv om isen er borte på sommeren, og man kan jo alltid skru på klima anlegget hvis det blir litt små hett om ørene.

 

Takk for utrolig raskt svar forresten :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blir ikke DreamHack arrangert om sommeren? Det skal jo vistnok være verdens største datatreff, og det tyder jo ikke å at det er noe problem å arrangere LAN om sommmeren.

 

Selv vet jeg ikke om jeg hadde reist på et LAN om sommeren, jeg synes at det passer mye bedre om høsten eller vinteren.

Lenke til kommentar

The gathering er verdens største lan party, Dreamhack er nest størst, å dem holdt rett før sommerferien.

 

Et lan i Harstad gikk konken pga. for lite påmeldte, dette var i sommerferien, dem ventet vell rundt 400 stk. og minst 200 forhandsregistrerte 2 uker før lanet skulle være, tror det var en uke igjen å det var 14 påmeldte.. - Jeg har hatt veldig dårlig erfaring med og ha lan i eller før sommerferien, på grunn av nettopp sommerferien, mesteparten er faktisk på ferie, hva enn som blir sagt her på forumet, helgen før drar dem, så det er lite lurt i mine øyne.. - Ta det etter skolestart, første ferien eller noe sånt, så promoterer det for og være et "bli kjent lan" for nye folk, som er tilflyttet for og gå på videregående elns, alltid lurt og holde det mens skolene kjører, jungeltelegrafen tjener man mye på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...