Gå til innhold

Skal på ferie å må fikse telefonkoblingen til leieboer fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kabelen som brukes har en "jord"(gjennomsiktig med kobberleder i og ellers er det 4 andre ledninger(Rød, svart, grønn og gul.) på selve tilkoblingsboksen er det en tilkobling for jord og 4 innganger(1-2-3-4) hvor skal de forskjellige fargene? :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kun skal ha over telefon/dsl så leveres denne på 2 tråder.

Normalt blå/rød, men dette kan du voltmåle.

Typen uttak "1-4" kjenner jeg ikke til, men om det er av den eldre typen så kobler du deg inn på 1 & 2. Poenget er da at blå/rød skal komme ut på de to midterste pinnene i uttaket. (rj45 pin 4&5).

Om dette ikke løser saken så får du fylle på med mere info.

Skrevet (endret)
Om du kun skal ha over telefon/dsl så leveres denne på 2 tråder.

Normalt blå/rød, men dette kan du voltmåle.

Typen uttak "1-4" kjenner jeg ikke til, men om det er av den eldre typen så kobler du deg inn på 1 & 2. Poenget er da at blå/rød skal komme ut på de to midterste pinnene i uttaket. (rj45 pin 4&5).

Om dette ikke løser saken så får du fylle på med mere info.

Tusen takk for svar :D , jeg dobbelsjekket netopp og det er 3-6 og ledningene er (rød, blå, grønn og svart) hvor skal jeg da koble til rød og blå? Er jordingen nødvendig?

Endret av bruggz
Skrevet

Om du mener at merkingen din er 3-6 så kobler du inn rød & blå på 4 & 5 i villkårlig rekkefølge.

Som jeg nevnte så antar jeg at du har et rj45 uttak og da er hovedpoenget at rød & blå (som jeg antar er det aktive paret) skal komme ut på de to midterste pinnene i uttaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...