Gå til innhold

Samsung i8000 (Omnia ll)


Anbefalte innlegg

samsung_i8000_omniahd2_rykte_251.jpg

 

Dette er ein topic som handlar om det neste flaggskipet til samsung.

 

 

Specs:

 

Plattform GSM Quadband (850 / 900 / 1800 / 1900 MHz)

3G Dualband (900 / 2100 MHz)

Data 3G / HSDPA 7,2 Mbit / HSUPA 5,76 Mbit / GPRS / EDGE

Operativsystem Windows Mobile 6.5 Professional

Prosessor S3C6410 800 MHz

WAP WAP 2.0

JAVA™ Ja

SAR-verdi 0,168 W/kg

Størrelse Vekt 123 gram

Mål (HxBxD): 118 x 59,6 x 11,9 mm

Skjerm Skjerm Teknologi AMOLED-fargeskjerm

Pekeskjerm Ja

Antall farger 16 millioner

Oppløsning (piksler) 480 x 800

Sensorstyrt bakgrunnsbelysning Ja

Størrelse 3,7"

Touch-vibrasjon Ja

Antiscratch-behandlet skjerm Ja

Autorotasjon av skjermbilde Ja

Batteri Standard Samtaletid (opptil)* 12,2 timer (GSM) / 8 timer (3G)

Hviletid (opptil)* 686 timer (GSM) / 543 timer (3G)

Video Avspilling (opptil)* 8,5 timer

Musikk Avspilling (opptil)* 17 timer

Grensesnitt QWERTY-tastatur Innebygd

Hold-knapp Ja

Snarveier Ja

Lag egne tema Ja

Etiquette mode Ja

Stillemodus Ja

Vibrator Ja

Nummerpresentasjon Tekst / foto

Kamera Kameraoppløsning 5 megapiksler

Digital / optisk zoom Digital zoom x4

Doble LED-lamper Ja

Autofokus Ja

Justering lysstyrke Ja

ISO lysfølsomhet ISO opptil 800

Fotomodus Multishot mfl.

Makro Ja

Bildestabilisator Ja

Røde øyne-redusering Ja

Panoramabilde Ja

Smilgjenkjenning Ja

Sportmodus for raske bevegelser Ja

Geo-tagging Ja

Video Videoavspilling WMV / Xvid / DivX / MPEG4 / OGG / 3GP / H.263 / H.264

Videoinnspilling Ja

Oppløsning (piksler), bilderuter per sekund 720 x 480 / 30 bps

Videolampe Ja

Videostrømming Ja

Videosamtale Ja

Musikk og lyd Musikkspiller MP3 / ACC / ACC+ / eACC+ / WMA / WAV

MP3 ringetone Ja

DRM WM DRM / OMA DRM 2.0 / DivX DRM

Musikkbibliotek Ja

MTP / Synkronisering med Windows Mediaplayer Ja

Musikkgjenkjennelse Ja

3,5 mm stereoplugg Ja

Equalizer Ja

DNSe (Digital Natural Sound engine) Ja

Virtuell 5.1-lyd Ja

Windows Mediaplayer Windows Media Player 10

Spill og underholdning Medfølgende JAVA™-spill Bubbel breaker / Harpan

JAVA™ 3D spillstøtte Ja

JAVA™-nedlasting Ja

Valgbare bakgrunnsbilder Ja

PodCasting Ja

RSS-leser Ja

FM-Radio med RDS Ja

Nytte og kontor Microsoft Office Mobile Ja

Exchange ActiveSync® Ja

IBM® Lotus Notes Traveler Ja

SyncML Ja

PC-synkronisering med Outlook Ja

Dokumentleser Ja

Redigering av Microsoft Office-dokument Ja

Frakoblet modus Ja

Meldinger SMS / MMS Ja / Ja

Maks. størrelse MMS (RX/TX) 300 KB / 300 KB

MSN messenger Ja

Mobil-blogg Ja

T9-inntasting med ordforslag Ja

XT9-inntastning med ordforslag (extended) Ja

E-post POP3 / SMTP / IMAP4 / SSL / TLS

Push e-post Ja

vCard / vCalendar Ja

Tilkoblinger Bluetooth v 2.0 + EDR

Bluetooth stereo Ja

Plug-and-play / dra-og-slipp Ja

USB USB 2.0 (høy hastighet)

Micro USB-kontakt Ja

WAP Ja

Nettleser Ja

Widgets Ja

WIFI Ja

DLNA Ja

Innebygd GPS-modul* Ja

Leveres med lisens og nordiske kart Ja

GPS-program ROUTE 66™

TV-ut Ja

PC-synkroniseringsprogram Ja

Minne Innebygd minne 16 GB

SMS Dynamisk minne

Poster i telefonboken Dynamisk minne

Eksternt minne microSD (opptil 32 GB)

PIM-funksjoner (Personal Information Management) Kalender Ja

Planlegger Ja

Gjøremålsliste Ja

Klokke Ja

Verdensur Ja

Alarm Ja

Slumrefunksjon Ja

Målkalkulator Ja

Kalkulator Ja

Notater Ja

Stemmememo (diktafon) Ja

Stoppeklokke Ja

Nedtellingsur Ja

Samtalefunksjoner Høyttalertelefon Ja

Oppringte/tapte/mottatte samtaler

 

 

Release:

 

ETA September 09

 

Annan informasjon frå samsung

 

 

3,7” lyssterk OLED touch-skjerm

 

Mobilen Omnia II har en berøringsskjerm på hele 3,7 tommer og 16 millioner farger. Med denne størrelsen og fargegjengivelsen er det en herlig opplevelse å surfe og se på videofilmer. Med OLED-teknologien får du mer naturlige farger, bedre kontrast og betydelig raskere responstid enn tidligere. Du navigerer enkelt blant de store og tydelige ikonene i det nye menysystemet. Valgene dine bekreftes med en diskret vibrasjon. Skjermen er herdet for å bedre kunne stå imot eventuelle riper.

internett og e-post

 

Med Omnia II kan du surfe, lese e-post og booke viktige møter uten å være i nærheten av datamaskinen din. Med bruk av den store skjermen og muligheten til å zoome inn og rotere får du god oversikt på mobilen. Omnia II støtter Microsoft Exchange ActiveSync® for Outlook og IBM® Lotus Notes Traveler. Med disse funksjonene kan du synkronisere e-posten din, kontaktene dine og kalenderen din. Du kan også åpne vedlagte Word-, Powerpoint- og Excel-filer.

 

5 megapikslers kamera

 

Med hele 5 megapiksler oppløsning og autofokus kan du med god samvittighet etterlate det digitale kompaktkameraet hjemme. Fotografer eller spill inn videofilm med Omnia II i stedet. Med de smarte funksjonene kan du fotografere detaljer (makro), sette sammen flere bilder (panorama), få bra bildekvalitet i motlys (WDR) og fotografere i kveldslys (fotolampe). Kameraet gjenkjenner til og med når personer du fotograferer smiler, og tar bilde i riktig øyeblikk.

 

stereo FM-radio med RDS og musikkgjenkjenning

 

Med den innebygde radioen har du alltid tilgang til den nyeste musikken og nyhetsoppdateringer døgnet rundt. Radioen har både automatisk og manuell innstilling, slik at du enkelt finner favorittstasjonen din. Hvis du hører en bra låt på radioen som du ikke kjenner igjen, kan du spille inn noen sekunder av den med Omnia II og sende filen videre til et musikkbibliotek som matcher innspillingen mot millioner av sanger. Du får raskt svar med sangens navn og artist.

16 GB minne og minnekortplass

 

Med hele 16 GB minne får du plass til 12 filmer i DVD-kvalitet, 4000 MP3-sanger eller 5000 bilder med en oppløsning på 5 megapiksler. Hvis ikke dette er nok kan du ekspandere minnet ytterligere med 32 GB ved hjelp av minnekort (microSD).

Bluetooth og USB 2.0

 

Bluetooth gir trådløs tilkobling av hodesett, filoverføring mellom datamaskin og mobil og trådløse utskrifter. USB 2.0 gir deg rask overføring av for eksempel musikkfiler eller presentasjoner fra PC-en din.

blogg direkte fra mobilen

 

Oppdater bloggen din med bilder og videoklipp direkte fra mobilen uten en gang å være i nærheten av en datamaskin. Bloggklienten gir deg tilgang til flere store bloggsteder som Facebook, Windows Live Spaces, Flickr, Blogger og YouTube.

både trådløs og kabeltilkobling til tv-en

 

Med Omnia II kan du vise film på TV-en direkte fra mobilen. Omnia II støtter DLNA (Digital Living Network Alliance) og kan kobles sammen med andre kompatible enheter – helt trådløst. I tillegg til den trådløse funksjonen DNLA kan du via en TV-ut-kabel koble Omnia II til en stor TV-skjerm eller projektor.

Windows Mobile 6.5 Professional

 

Med operativsystemet Windows Mobile åpner det seg mange muligheter. Velg mellom et tusentalls programmer som både kan underholde deg og gjøre hverdagen eller arbeidsdagen lettere. Du finner dem på ”Windows® Marketplace for Mobile” på Internett eller direkte via menyen i Omnia II.

egen startmeny (widgets)

 

Utform din egen startmeny og dine egne snarveier direkte på skjermen ved å dra og slippe ikonene (widgets) til de funksjonene du vil ha lett tilgjengelig. På den måten får du tilgang til Facebook og andre tjenester med ett enkelt klikk. Flere widgets kan enkelt lastes ned for å få så mye som mulig ut av mobiltelefonen din.

 

musikk

 

Med Omnia II har du alltid musikken med deg. Sorter, spill og prioriter artister, låter og album som det passer deg. Vil du lytte trådløst kobler du til et Bluetooth stereohodesett. Dersom du foretrekker dine egne hodetelefoner kan du koble dem til via en 3,5 mm kontakt. Synkronisering med PC-en går raskt ved hjelp av Windows Media Player og USB 2.0. Med innebygd equalizer kan du personliggjøre lyden. Omnia II har også lydforbedringskretsen DNSe, som hever musikkopplevelsen til nye nivåer.

 

innebygd GPS

 

Omnia II har en innebygd GPS-modul med 2 års fri lisens på navigeringstjenesten Route 66. Kart for Norge, Sverige, Danmark og Finland medfølger. Lisensen inkluderer også 2 års gratis oppdatering av de medfølgende kartene. Kartene er lagret lokalt, noe som betyr at det ikke kommer noen datatrafikk i tillegg når du benytter navigeringstjenesten. Taleveiledning skjer på respektive språk. Skulle du kjøre feil, gjøres reiseruten din om automatisk. Øvrige funksjoner som støttes er for eksempel 3D-grafikk, interessepunkter og fotgjengermodus.

 

alltid rask oppkobling

 

Uansett om du er på kontoret eller reiser i fritiden kan du i høy hastighet surfe, laste ned filer og håndtere e-post. Omnia II støtter WiFi, 3G, mobilt bredbånd og Edge, noe som gir høy datahastighet uansett hvor du er.

 

3G dualband og GSM quadband

 

Ta med deg Omnia II på reisen. Mobiltelefonen støtter de fleste frekvenser og nettverk som finnes i verden.

flymodus

 

Aktiver flymodus for å stenge av all radiokommunikasjon til og fra mobilen. Du kan rolig lese og svare på innkommende e-post, høre på musikk eller underholdes av en videofilm når du er på et fly.

praktiske funksjoner

 

Omnia II er utstyrt med timer-funksjon, stoppeklokke, talememo, RSS-leser, podcast, høyttalertelefon, kalender, alarm med slumrefunksjon, minikalkulator, målkonvertering og støtte for Java slik at du kan laste ned for eksempel spill. Fotolampen kan også brukes som lommelykt. Med Etiquette-modus aktivert slutter Omnia II å ringe når du snur den opp ned. Du kan også bruke Omnia II som digital fotoramme, der du lar favorittbildene skifte på den store skjermen.

 

tilbehør

 

Med Omnia II inngår navigeringstjenesten Route 66 med kart for Norge, Sverige, Danmark og Finland, standardbatteri, reisehurtiglader, stereohodesett, ekstra batteriluke i en annen farge og et PC-kit inklusive USB-kabel.

 

 

 

Priser

 

 

Kilder

 

 

Preview's

 

 

 

Review's

 

 

 

Simulator

 

 

 

Video

 

 

Endret av asmund93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antagelig min neste telefon! :yes:

 

RAM størrelsen er jeg dog litt bekymret over. Den har 256 MB som synes å være vel lite i forhold til fremtidige oppgraderinger. Touch Diamond som jeg har nå, har 192 MB RAM og det fungerer greit med WM 6.1. Med WM 6.5 blir derimot 192 MB litt snaut. Omnia II har som sagt 256 MB RAM, noe som fungerer greit med WM 6.5 som denne skal komme med etterhvert. Men hva når WM 7 kommer? Vil vi da igjen oppleve at man trenger mer RAM? - Mest sansynlig vil man det... :( Så derfor er det litt utrolig at man på såpass high end telefoner ikke øker RAM-størrelsen betraktelig. RAM er jo noe man ikke kan få nok av ;)

 

En annen ting er at det fremheves flere ganger at skjermen kan vise 16 millioner farger. Dette har jo null betydning da WM har en begrensning på 65k farger - noe som godt er mulig blir gjort noe med på WM 7 for alt jeg vet. Når det er sagt, ser man vel knapt forskjell på om det er 65K eller 16M farger...

 

Men alt i alt, blir nok dette min nye telefon - så sant det ikke dukker opp noe bedre innen den tid :D

Lenke til kommentar
Har søkt litt rundt, der det står at windows mobile 7 krever <256 Ram for å køyre det. Dog dette er berre rykter, men me får vente å sjå :D

Hvis dette stemmer, er det vel ikke mange telefoner som kan kjøre WM 7 på nåværende tidspunkt. Ergo må man bytte tlf igjen, hvis man ønsker en med WM 7.

Lenke til kommentar

Interessant video. Her ser man også noe av det jeg nevnte tidligere, hvor man ikke ser spesielt forskjell på 65k og 16M farger. Hun sier jo at åpningsbildet er "Wow!" pga at det er 16M farger, mens det vitterlig kun er maks 65K :D

Jeg forstår det også slik at det ikke følger med stylus...? Lurer på om det blir et savn når man kommer langt nok ned i windows menyene :hmm:

Har også sett bilder av Omnia II hvor det står 8.0 megapixel på bakcoveret...kommer den i flere versjoner?

Lenke til kommentar
Hvorfor denne istedenfor HTC Hero? Bare nysgjerrig, for det er dette valget jeg snart må ta. Takk for alle innspill.

Uten å ha satt meg inn i Hero, må vel første spørsmålet du bør stille deg være: WM eller Android? Da blir valget litt lettere ;)

Det er vel det som egentlig er problemet mitt. Kjenner WM på godt og vondt, men har ingen erfaring med Android.

Lenke til kommentar

Som sagt over er det et valg mellom to forskjellige OS.

Ville valgt Hero om du ville prøve no helt nytt og spennende.

 

For min egen del tror jeg at dette blir min neste mobil. Kjenner WM veldig godt og liker at det har et enormt utvalg av programmer (der begynner også Andriod delvis og komme seg også).

Endret av abhoff
Lenke til kommentar

Det kommer vel også an på hvilke program som er et must for deg å ha på mobilen. For min del er TomTom og Fritz et must, og ergo ville en WM tlf vært mitt valg. Men hvis div programmer som kun finnes på WM ikke er et must, hadde jeg sikkert kunne vurdert Android, Symbian osv

Lenke til kommentar
Jess... Då har det altså kome ein simulator av Samsung omnia 2.

Kva meiner dykk?

 

Jeg mener vertfall Samsung har gjort WM til noe bedre. Mye mer fingervennelig, også dypt ned i menyene. Veldig oversiktelig Task Manager. Kuben er kul, selv om jeg ikke skjønner helt vitsen med den. Så langt har jeg blitt litt imponert, godt mulig dette vil bli min neste mobil.

 

Er egentlig litt fan av HTCs Touch Flo 3D, men dette fikk meg til å virkelig tenke på å skifte produsent. Ikke like elegant og stilig som TF3D, men vertfall like funksjonelt.

 

Eneste jeg er litt skeptisk på nå når det gjelder Samsung er den dårlige firmware oppdateringen. Følger litt med på Omnia HD sitt forum og virker som mange har klaget for mange feil nå, uten at det har skjedd noe.

Endret av abhoff
Lenke til kommentar
Er egentlig litt fan av HTCs Touch Flo 3D, men dette fikk meg til å virkelig tenke på å skifte produsent. Ikke like elegant og stilig som TF3D, men vertfall like funksjonelt.

 

Eneste jeg er litt skeptisk på nå når det gjelder Samsung er den dårlige firmware oppdateringen. Følger litt med på Omnia HD sitt forum og virker som mange har klaget for mange feil nå, uten at det har skjedd noe.

Jeg er ikke spesielt fan av TF3D, men ble fan av HTC etter innkjøpet av min første HTC tlf (Touch Diamond). Syntes de var såpass bra, at ønsket var å gå for HTC i fremtiden. Nå derimot, ser det ut til at Samsung har fått sving på sakene :) Telefonene har blitt vel så bra som HTC sine, og de er raskere i utviklingen når det gjelder hardware specs ihvertfall. Jeg hadde store planer om å bytte til Diamond 2 eller Touch pro 2, men etter å ha oppdaget Omnia II ble valget ganske enkelt :D

 

Når det gjelder hyppighet av firmwareoppdateringer, var også HTC veldig trege på dette. Så der tror jeg ikke forskjellen blir så stor - ellers har man jo alltids XDA gutta og ty til ;)

Lenke til kommentar
Jess... Då har det altså kome ein simulator av Samsung omnia 2.

Kva meiner dykk?

 

Jeg mener vertfall Samsung har gjort WM til noe bedre. Mye mer fingervennelig, også dypt ned i menyene. Veldig oversiktelig Task Manager. Kuben er kul, selv om jeg ikke skjønner helt vitsen med den. Så langt har jeg blitt litt imponert, godt mulig dette vil bli min neste mobil.

 

Er egentlig litt fan av HTCs Touch Flo 3D, men dette fikk meg til å virkelig tenke på å skifte produsent. Ikke like elegant og stilig som TF3D, men vertfall like funksjonelt.

 

Eneste jeg er litt skeptisk på nå når det gjelder Samsung er den dårlige firmware oppdateringen. Følger litt med på Omnia HD sitt forum og virker som mange har klaget for mange feil nå, uten at det har skjedd noe.

Siden dette er en WM telefon, så regner jeg med at det også her er mulig å legge inn hvilken som helst ROM du føler for. Jeg har nå WM6.5 på min HTC Touch HD med TF3D v2 ;P

 

Fruen har Omnia HD og den er helt herlig å bruke (selv om det er S60 og ikke WM). Tror Omnia HD blir veldig bra, men tror jeg heller venter på detaljerte specs på HTC SuperStar før jeg tar valget om ny tlf. Tror ikke Omnia HD gir meg nok verdi til å bytte ut Touch HD'en.

 

Testet simulatoren og den virket jo helt sykt bra, men skjønner ikke helt hvorfor de kjører WM6.1 og ikke 6.5 på den..

Endret av AyeGee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...