Gå til innhold

Anmeldelse: Prototype (X360)


Anbefalte innlegg

Spilte gjennom PC-versjonen med tastatur og mus. Helt ok etter min smak.

 

For å gi litt konstruktiv kritikk og minske skrivekløen, så likte jeg introduksjonen i spillet, den første delen, og noen deler av historien (retrospektiv handling) godt. Men mesteparten er som tatt fra en middels heltefilm, uten å gå i detaljer på dette.

 

Originaliteten med at du kan konsumere fiender er der, men det kunne kanskje vært vanskeligere å unnslippe fienden ved å "skifte ham"? Slik det er nå, kan du springe rundt en bygning, skifte karakter, og løpe tilbake forbi 30 soldater, 10 tanks og 5 helikoptere i superfart, uten at noen slår alarm. Dette gjenspeiler dog hvor raskt alt i spillet er ment å foregå.

 

Evolution Points kunne kanskje vært vanskeligere å fått tak i, hvis antallet unyttige superkrefter hadde blitt halvert. RPG-følelsen er der, men ødelegges av at du har for lite oppgraderinger som du trenger (core-krefter og noen andre kule krefter) for å komme videre, kontra for mye EP å sløse på unyttige krefter. Man får jo litt EP av nesten all slags dreping eller skade man kunne komme på å gjøre.

 

Generelt sett er spillet for platt og kjedelig når det kommer til annet enn skyting, dreping og sniking. Det har liten dybde utover dette, og det er noe jeg savner med atmosfæren i spillet. Musikken kunne vært bedre, og visuelt er byen kjedelig å utforske, siden mange bygninger ser grå og triste ut.

 

Siden det er dreping spillet er god på, burde det være noe man

 

Men jeg liker siktesystemet og sirkelen der du velger krefter, som for en kort stund senker alt til sakte film når du velger noe nytt. Snikingen er også morsom, og flere av Devastator-angrepene er bra gjennomført. Bossene du kjemper etterhvert er også passe utfordrende.

 

Ting som kunne vært endret etter endt rulletekst:

 

Web of intrigue er en bra, original ting som løfter spillet, og får en til å fortsette å spille en time eller to, etter at hovedhistorien er endt. Annet enn dette er det dessverre for lite å gjøre. Det burde vært en eller flere enorme superkrefter man kunne bygge seg opp mot, på slutten av spillet, som f.eks hadde kostet tjue millioner EP hver.

 

 

 

red.: leif

Endret av BorN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte det nå i helga.

 

Ble helt oppslukt. Rett og slett genialt.

 

Ikke er historien oscarvinnende, og heller ikke er grafikken noe til å tilbe, men fy fader... Spillet er akkurat slik det er ment å være. En hyllest til masseslakt. Deilig.

 

 

Likte spesielt det å stille meg midt i en flokk med mennesker og bruke pisken i en stor sirkel. Blodbad!

 

Lenke til kommentar

Genial, den og, men ikke like god som å dele samtlige nærstående tilskuere i to. :devil:

 

Var også en stor fan av Venstre+Høyre musknapp.

 

Og selvsagt, mange av de forskjellige "Consume"-sekvensene ble jo forandret basert på hvilken type "våpen" du hadde på deg. "Strong arm" var moro, med å rive personen i to. :D

Lenke til kommentar

meh. Til de som lurer pa om dette er verdt a kjope, vil jeg kanskje si nei.

Kommer selvsagt an pa smak, og hvis du er consol-gamer er kanskje dette det beste dere far?

 

Hele spillet er ganske meh. Jeg foler det har blitt sagt for, men:

 

Storyen er darlig,

byen er bra og morsom a utforske,

men ikke mer enn kanskje en time eller to,

side quest FINNES IKKE (med mindre "se hvor fort vi kan lope DIT" er et sidequest?)

fightscenene er artige

powerups er ganske ubrukelige og ubalanserte.

hele spillet er "lett"

A bekjempe "hives" og "baser" er unodvending. de respawner med en gang.

a stjele helikopter og tanks er goy. men igjen, ikke veldig lenge.

Lenke til kommentar

Fatter ikke alle disse negative tilbakemeldingene, blir nesten sjokkert her. Jeg har riktignok kun spilt PC-versjonen, men dette må være et av de bedre spillene jeg har spilt på laange tider.

 

Historien er digg - men noe kort, og jeg elsker å kapre helikoptre for deretter å ta ned politistasjonene. Det gir masse EP! Ellers er det jo herlig med de mange eventene, samt følelsen av å kunne springe opp skyskrapere.

 

Fordi historien trekker noe ned (den er alt for kort), så ville jeg nok gitt spillet 7 eller 8 av 10

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig med dabear her. Jeg har også PC-versjonen, og jeg syns det er grisegøy å spille det.

Man kan jo gjøre alt på 100 forskjellige måter - vil du leke mannen i gata kan du det, vil du konsumere han som skriker til deg fordi du dyttet til ham kan du det, vil du løpe over takene i ekte Spider-Man-stil kan du det og vil du gå amok og kverke alt innen rekkevidde kan du det.

 

Jeg liker det jeg har sett så langt, men kanskje det bare er jeg som har for livlig fantasi...? :p:fun:

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...