Gå til innhold

[Løst]litt skeptisk =/


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
neida. det funker det

 

.. men uansett er dette en klassisk elendig trådtittel.. du kommer til å få pes.. You've been warned

 

 

hæ ka faen !?!?!?!? ?? ??

Han sier at evne titelen din i denne tråden, bryter med reglene og retlinslinjene for dette forumet.. Som vil nok sansynlig føre til at en Admin kommer til å poste et innleg, om at du må forandre den, eller få dette evnet slettet. ;)

 

Å så til ditt spørsmål:

1: 32Bit OSer/windowser kan bare addresere/bruke i underkant av 4GB TOTALT!!!!

 

2: Totalt vil si, eks. hvis du har et grafikk kort med 1GB minne, +systemminne+++ osv.. Så vil det føretil at uavhengig om kor mye minne du enn stapper i PCen, så vill windowsen bare kunne utnytte/bruke i underkant av 3GB av den.

(Det vil igjen si, at har du 4GB i PCen, så vil 1GB ALDRi bli brukt. Lel om windowsen sku vise 4GB minne totalt eller 3GB..)'

 

3: PCen og minnet vil fungere like bra fordi, eneste forskjellen er som sakt, at du da har 3GB isteden for 4GB, lel om det er 4GB som fysisk står i...

 

(Enkelt å greit. :D)

 

Ved 64Bit OS, så kan du i praktisk ha uendelig, lel om eks div utgaver av Vista 64Bit igjen har sine begrensninger... mener at home har 8GB, så 16GB på neste, å 32GB på ultimate eller noe.. (Men dette er begrensninger satt av Windows/microsoft, å ikke "fysiske" begrensninger, satt av teknologien, som i 32Bit. ;))

^^Du ble mye klokere no, ja? :D

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er å finne i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst ta hensyn til dette neste gang.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Er bare tull at 32bit OS ikke kan addressere mere enn ~3.5GB ram, windows kan riktignok ikke det, men det er vel bare pga at de ikke vil og at faktisk å bruke PAE senker ytelsen på minnet noe.

 

EDIT: Ser nå at PAE faktisk er støttet i de fleste nyere windows utgaver, men dog bare i begrenset utfoldelse. Hvorfor ikke støtte det fullt ut når man først skal støtte det...*riste på hodet*

Endret av CoolBeer
Lenke til kommentar

@Til trådstarter.

 

Det vil ikke være noen problem og ha Vista 32 bit, og ha 4gb minne.

Det vil funke helt greit, og helt normalt.

 

Det er bare det at Vista 32 bit ikke klarer å 'lese' mer enn 4gb minne, som i ditt sammenheng er cirka perfekt.

 

Er ikke noe bedre vei å forklare det.

Lenke til kommentar
@Til trådstarter.

 

Det vil ikke være noen problem og ha Vista 32 bit, og ha 4gb minne.

Det vil funke helt greit, og helt normalt.

 

Det er bare det at Vista 32 bit ikke klarer å 'lese' mer enn 4gb minne, som i ditt sammenheng er cirka perfekt.

 

Er ikke noe bedre vei å forklare det.

Du mister endel i memory-mapping av skjermkort/lydkort og diverse, så noe over en halv gigg går nok til spille, men klart det vil jo fungere.

Lenke til kommentar
jeg har bestilt nye deler til og bygge pc. men når jeg kikket over hva jeg hadde bestilt så jeg på ramen jeg bestilte at det sto: (NB !!! For å utnytte 4GB optimalt, kreves et 64-bits operativsystem.)

 

Jeg skal ikke bryke 64 bits, men 32. Har det noen betydning. Eks: negative betydninger, eller kan det gjøre slik at noe bli gale ? svar fort ? skeptisk gutt.. Hilsen ole andreas

 

Hvis du ikke vet/visste det hadde jeg ikke tatt sjansen på å bygge en pc om jeg var deg.

Lenke til kommentar

Diverse rundt 32-bit:

*Max 8³² med minne, om jeg husker riktig

*Max 2 gb med per applikasjon, så i teorien får du aldri noe glede av mer en 2 gb ram på 32-bits

*Linux så vel som WinServ kan gå over dette, 350gb for Linux vis du tilllater det. openSuse shipper med dette som standard, dog 2gb per app gjelder fortsatt da

*64-bit støtter 8⁶⁴, noe som er an anelse mer en i 32-bit. Den regner raskere også

*Windows kjører på x86 arkitektur

 

PS: 32 og 64-bit Vista bruker samme lisense kode, så det er bare å finne en plass å nedlaste 64bits utgaven og brenne ut, eller låne fra en kompis.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...