Gå til innhold

Forbrenne ved sykling?


Anbefalte innlegg

Jeg har sommerferie nå, så nå har jeg ikke fotballtrening på noen uker. Så det jeg tenkte å gjøre er å sette opp et treningsprogram gjennom ferien.

Jeg fokuserer mest på å forbrenne fett, ettersom jeg har litt på magen. Jeg liker ikke å jogge/gå, så jeg vil prøve meg på sykling

 

Tenkte å sykle hver dag 30-60min om morgenen, hvordan skal jeg holde tempoet under denne økten og bør jeg spise noe før?

Bør jeg ha styrketrening etter sykkeløkten?

Hva annet kan jeg gjøre for å miste litt ekstra rundt magen? :)

 

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sommer og varmt i vannet gå ut og bad :)

Det er både gøyere og forbrenner mer enn sykling.

Styrketrening, som du nevner forbrenner mer enn sykling i tillegg bevarer det musklene bedre.

 

Det er også minst like viktig å ha fokus på et godt kosthold med kaloriunderskudd for at du skal kunne nå dine må.

Lykke til med treninga;)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Bading er en selvfølge om sommeren når det er varmt, men jeg kan ikke sette opp en plan der jeg velger å bade kl 2 hver dag f.eks. bader når det er fint, og når jeg er på stranden! :)

 

Lagde et program for meg, noen som gidder å sjekke om det fynker ? :-)

 

Hver dag før frokost:

30-60 min sykling

3x15 situps

3x15 pushups

5x10 manuals (Hver hånd)

2 min planke

5x10 Klemmer(Hver hånd)

 

 

 

Kosthold:

Frokost:

Havregryn med syltetøy

Diverse frukt

Knekkebrød(Hvis forsatt sulten)

 

Lunch 1:

Grovbrød/Knekkebrød med Ost/Fårepølse/Skinke

Frukt

 

Lunch 2:

Grovbrød med diverse pålegg

Havregryn/Allbran med syltetøy

 

Middag:

Mamma/Pappa-mat!

 

Kveldsmat:

Grovbrød med tunfisk/makrell(Spiser fisk om kvelden, for da slepper jeg dritt lukt på dagen)

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei morten. Jeg har hatt nesten samme problemstilling selv. Jeg ble tidligere ringt av en som sa han var fra tren riktig. Han tilba meg et kostprogram som jeg skulle følge et par måneders tid. Jeg ble skeptisk og takket nei, han svarte at hvis jeg skulle ombestemme meg skulle jeg sende en mail til [email protected]. To dager senere bestemmte jeg meg for og gjøre dette.skrev inn telefonnummer og navn, så ble jeg ringt opp av en selger. han stillte han noen spørsmål og hva jeg ville oppnå osv. 3 eller 4 dager etterpå fikk jeg både kost og treningsprogram. Gikk ned hele 7 kilo på 2 måneder, kansje disse kan hjelpe deg. Det er hvertfall verdt forsøket mvh kristian

Lenke til kommentar

Altså selgeren som ringte han sa dem drev med kost og trenings veiledning tilpasset kundens behov. Enten det var for og gå opp eller ned i vekt eller holde vekten stabil. Eller rett og slett forming av kropp.

 

Mitt problem var jo da at jeg hadde noen kilo ekstra. Jeg sendte mail til [email protected]. Fikk da et treningsprogram tilpasset meg. Jeg fulgte dette pungtelig i perioden som ble sag, etter dette merket jeg at både min kondisjon og min vekt hadde falt på plass. Jeg anbefales disses programmer på det sterkeste. Det skader ikke og sende en mail, og bli ringt for og høre hva dette er. Nå følger jeg faktisk deres kroppsbyggingsprogrammer og ser ut til og gi utrolige resultater så langt. Prisen er ikke altfor ille. Er kun et par timeslønner. jeg betalte vel 299

Endret av krhauknes
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva med litt kylling eller fisk, om økonomien tillater det? God mager mat. Ville heller ikke spist to måltider havregryn om du skal gå ned i vekt :p

 

To måltider med havregryn har ingenting å si, det er mengden.

Ville heller lagt trening til etter frokost.

 

 

enig! tren om morran :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...