Gå til innhold

canon mp620 og linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon er et merke jeg kommer til å holde meg unna. Strevde med å få printet på fatterns Canon via nettverk (husker ikke modell, men det er en sånn multifunksjonssak, MP-ettellerannet). Var ikke mulig å få printet fra MacOS X (krevde lokal tilkobling til printer via USB, som var uaktuelt), Windows 7 x64 (krevde også lokal tilkobling). Eneste mulighet via nettverk var tilsynelatende fra 32-bit Windows. Fant tilslutt en litt halvveis løsning som ga meg en "grei" utskrift fra linux ved å bruke driveren til en annen modell (støttet kun utskrift, og med en kvalitet som var betydelig dårligere enn det printeren egentlig klarer).

Lenke til kommentar

Kjøpte en pixma ip3600 i helgen, lasta ned drivere fra Canon, fikk beskjed om att det mangla noe "sudo apt-get -f" løste det (fikk info hele veien).

La til skrivern som er kobla til samboerns windowspc og valgte den nye Canon drivern, wips så funka utskriften perfekt, så att canon er mye værre en andre lengre veit jeg ikke om jeg tror helt på :p

 

Har ikke testa noen scanner funksjoner da jeg helt ærlig ikke har brukt den type ting på 4-5 år..

Lenke til kommentar
Ingen linux- eller unix-driver tilgjengelig for modellen fattern har. Fant noen drivere til andre modeller, men de kommer bare som .deb-filer, som hjelper meg lite når jeg ikke bruker Debian/Ubuntu.

 

Var RPM, DEB og en tar fil i den jeg lasta ned sist iallefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...