Gå til innhold

Ekstremt ustabil PC


Anbefalte innlegg

Som topicen sier. PCen min er ekstrem ustabil. PCen restartes helt av seg selv opptil flere ganger i timen, gjerne mens jeg swapper mellom forskjellige programmer eller starter opp nye. Jeg har skrevet ned den STOP meldingen som kommer og prøvd å søke på google og microsoft knowledgebase på denne uten at det har gitt noen svar. I tillegg har jeg prøvd å formatere og reinstallere OSet, jeg har prøvd å skifte mellom forskjellige ram-brikker og minne-frekvenser. Jeg har også kjørt memtest uten at programmet fant noen feil ved noen av minnebrikkene mine. Noen som vet hva som kan være galt?

 

Lister opp hardwarespeks og 4 forskjellige feilmeldinger jeg har fått nedenfor:

Hovedkort: Asus A7V333-r

Minne: 2 x 512 MB PC2700 (TwinMos)

CPU: AMD XP2000+

OS: WinXP PRO (eng)

 

Alle feilmeldingene gir meg en beskjed om MULTIPLE_IRP_COMPLETE_REQUEST i tillegg til at den inneholder en av disse STOP-meldingene:

STOP: 0x00000044 ([0x866CF008, 0x00000D60, 0x00000000, 0x00000000)

STOP: 0x00000044 ([0x85744008, 0x00000D60, 0x00000000, 0x00000000)

STOP: 0x00000044 ([0x853F1008, 0x00000D60, 0x00000000, 0x00000000)

STOP: 0x00000044 ([0x853C2C08, 0x00000D60, 0x00000000, 0x00000000)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt lignende problem, prøv og ta ut prosessoren og sett den inn igjen, men skjekk om det er kjølepasta eller noe lignende som kortslutter noen pinner på undersiden av prosessoren, det var ivertfall løsningen i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Hmmm, ganske mye forskjellige svar her nå. For å ta dem en etter en:

Har et 340 W PSU som burde holde. Når det gjelder varme er jeg litt mer usikker. Har støydempet pcen mye, noe som går utover avkjølingen av komponenter. Av kabinettvifter har jeg en 12 dB i kabinettet og en 12 dB i PSUet, pluss at skjermkortvifta er noe modifisert. Håper likevel at dette er tilstrekkelig til å kjøle ned pcen. Harddisken mener jeg ligger på en 38 grader og CPUen på rundt 55 (load).

 

Det med skjermkortet er jeg litt mer usikker på. Har liksom ingen muligheter til å prøve et annet skjermkort og pcen starter jo ikke opp uten det.

 

Når det gjelder prosessoren har jeg liten lyst til å ta den av uten at jeg er 99% sikker på at det er det som er feilen. Er så lett å knuse den stakkars kjernen.

 

Ingen som vet hva de feilmeldingene betyr?

Lenke til kommentar

Flere som har samme problem som jeg hadde ser jeg. Har akkurat samme specs som deg, altså av7333, xp200+ og asus geforce ti 4400.... Pcen bootet eller frøs rett som det var, men kun under spilling o.l. Da brukte jeg silent twin og en relativt bra PSU (450W eller noe). Hadde prob i et halv år før jeg byttet prosessor vifte og PSU, og etter det har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Aner ikke hva som gjorde utslaget men skulle gjerne likt å vite det. Trodde først det var varme prob, men nå kjører pcen helt stabilt selv om jeg har samme temp som før...

Prøv å demonter CPU og vifte og pass på å ha godt med kjølepasta. Hvis ikke dette fungerer bør du nok prøve å låne en CPU vifte og PSU, for å sjekke om det er prob.

Hva slags CPU og PSU har du?

Håper det order seg!

Lenke til kommentar

Flere som har samme problem som jeg hadde ser jeg. Har akkurat samme specs som deg, altså av7333, xp200+ og asus geforce ti 4400.... Pcen bootet eller frøs rett som det var, men kun under spilling o.l. Da brukte jeg silent twin og en relativt bra PSU (450W eller noe). Hadde prob i et halv år før jeg byttet prosessor vifte og PSU, og etter det har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Aner ikke hva som gjorde utslaget men skulle gjerne likt å vite det. Trodde først det var varme prob, men nå kjører pcen helt stabilt selv om jeg har samme temp som før...

Prøv å demonter CPU og vifte og pass på å ha godt med kjølepasta. Hvis ikke dette fungerer bør du nok prøve å låne en CPU vifte og PSU, for å sjekke om det er prob.

Hva slags CPU og PSU har du?

Håper det order seg!

Lenke til kommentar

Hmmmm, takker for alle svarene jeg har fått hittil, men er det ingen som vet hva disse feilmeldingene betyr? Har prøvd å søke men finner ingenting om akkurat disse. Om noen kunne bekrefte at de har sammenheng med CPU før jeg tar den av (og sikkert moser kjernen) hadde det vært konge.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt betyr feilkoden at det er to drivere som spør om den samme informasjonen to ganger og forårsaker at systemet kræsjer link. Problemet blir da og finne ut hvilke drivere det er snakk om. De fire parameterne inni parantesen skal visstnok fortelle hvilke det er, men hvordan leser man dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...