Gå til innhold

Arbeidsjern for hjemlig bruk til 8K


Anbefalte innlegg

Hey dudes! Spurte tidligere i oppdateringstråden om noen kunne hjelpe meg, men fant til slutt ut at å kjøpe ny PC er det beste alternativet.

 

Har sett litt på internett i det siste og har funnet ut at denne er av riktig sort for meg. Tenkte jeg kunne fjerne/legge til diverse ting da jeg ikke kommer til å bruke dette som direkte "gaming-PC"(i hovedgrunn). Har bl.a. fjernet tastatur, mus og musematte fra listen, og bør heller bruke summen av de tre gjenstandene til et OS. Er selv ikke tilhenger av Vista-versjonen til Windows, så om XP er mulig å få med i en eventuell pakke er det veldig gledelig.

 

Det jeg først og fremst vil bruke PC'en til er/status på nåværende PC:

- Fruity Loops 8 / Tar +/- fem minutter for å laste inn et prosjekt, pluss at når det er for mange lyder i sangen samtidig så begynner det å skurre noe voldsomt.

- Adobe Photoshop CS4 - Enkelt og greit bilderedigering og annet./ Tar litt vel lang tid å starte opp samtidig som et annet dokument/program står oppe.

- I-tunes - Musikk er alltid greit å ha ombord ;-)

- Football Manager/Battlefield - Når finværet forsvinner og høsten kommer / Tørr ikke engang installere noen av spillene på min nåværende "veteran". Å gjøre noe/drive et program samtidig som jeg spiller er som å stille seg frivillig i en lang, lang kø for å vente.

 

For å være ærlig så er det bare dette bruksområdet jeg tenkte på(som jeg kommer på i farten). Håper noen kan hjelpe meg ved å nevne ting som eventuelt skal fjernes/legges til.

Har ikke særlig peiling når det kommer til en datamaskins innmat :blush:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er mitt forslag:

Ta utgangspunkt i the counquerer i første post i denne tråden.

-Bytt ut 4890 med 4770 (eller 4850) om du ikke skal game mye på høy oppløsning med høye instillinger (ca 800kr spart).

-Kjøp Intel x25-M 80GB som systemdisk. Da får du mye raskere oppstart av programmer, og kan fint multitaske disk-intensive programmer (musikkredigering + torrents + virus scan går fint).

Pris med disse to forandringene: ca 8200-8500kr.

Det var noen få hundrelapper over budsjett, men ytelsen du får igjenn for det vil rettferdiggjøre det ;)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hjertlig takk for fint svar GullLars ;).

 

Men hvordan blir det med operativsystem i denne sammenheng? Jeg må vel kjøpe det ved siden av, sant?

 

The Conquerer var forresten nydelig utseendemessig!

 

Rask oppstart av programmer kommer veldig godt med og takk for anbefalingen. Men om jeg nå bytter disse komponentene som du forklarer meg, legger til OS(som vel ikke er med?), er det da bare å kjøpe denne, og jeg får en kvalitetsmaskin?

 

Føler meg dum som et brød :blush:

Lenke til kommentar

Klargjørelse:

Kjøp 4770 eller 4850 (om du ikke finne 4770 på lager) i stedet for 4890.

Kjøp Intel x25-M i TILLEGG til harddisken (om du vil ha 750GB må du se selv etter behov).

Last ned Windows 7 RC gratis, og installer dette og programmer på SSDen. Du kan bruke det gratis til ca April-Mai neste år, da må du kjøpe fullverson eller gå over til et annet OS. Det er ikke noe vits i å kjøpe XP/vista lisens nå, pluss at W7 er mer SSD-vennlig.

 

Tips: Lag 2 partisjoner på harddisken der du setter av de første 100-200GB til spill og ting som trenger ytelse, og resten til bulk lagring.

 

EDIT: Dette vil være en kvalitetsmaskin ja, og med middels ytelse (høy ytelse for generell bruk som office, web, og programmer som ikke belaster CPU hardt).

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...