Gå til innhold

Nei til avgift på CD-ROM


Anbefalte innlegg

Vil du at Britney Spears skal ha 4 kroner per Linux CD du brenner i avgift (2 RH ISO x 4 = 8 kr til Britney).

 

Si "Nei til avgift på CD-ROM"

http://www.petitiononline.com/cdavgift/pet...ition-sign.html

 

 

Debatten kan følges i forumet Lagringsmedier

 

Dette bør være av interesse for Linux brukere, har jeg unødvendig tatt av deres tid, så må jeg bare beklage.

 

Hvis dette er et upassende innlegg, eller annonsørene finner dette upassende, så må jeg be ansvarlig moderator for dette forumet om å slette innlegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne ha skrevet meg på, men slikt som dette fører aldri frem. Har ikke, vil ikke. Blir bare tåpelig egentlig.. Hvor mange petitions finnes dete egtnlig på den sida?

 

Telenor måtte endre noe på sin prispolitikk, etter en underskriftskampanje.

 

Men over til det som er aktuelt. Underskriftene blir sendt inn til Kulturdepartementet før høringsfristen utløper.

 

Av 126 høringsinstanser som ble invitert til å mene noe om lovutkastet er det bare en som representerer musikk-kjøperne. På grunn av dette har departementet sagt at de skal lese gjennom alle individuelle uttalelser.

 

Du skal selvsagt få lov å bare sitte å se på at nok et dumt lovverk blir dratt nedover hode ditt, men ville det ikke være fint å kunne si at du ihvertfall gjorde ditt? -Ja/Nei!

Lenke til kommentar
Vil du at Britney Spears skal ha 4 kroner per Linux CD du brenner i avgift (2 RH ISO x 4 = 8 kr til Britney).

 

Si "Nei til avgift på CD-ROM"

http://www.petitiononline.com/cdavgift/pet...ition-sign.html

 

 

Debatten kan følges i forumet Lagringsmedier

 

Dette bør være av interesse for Linux brukere, har jeg unødvendig tatt av deres tid, så må jeg bare beklage.

 

Hvis dette er et upassende innlegg, eller annonsørene finner dette upassende, så må jeg be ansvarlig moderator for dette forumet om å slette innlegget.

 

 

Old news......

Også blir det aldri gjennomført heller.

Lenke til kommentar

Old news......

Også blir det aldri gjennomført heller.

 

Old news? Aldri gjennomført?

Da har du ikke fulgt med i det siste. 2. April kom høringsutkastet til ny lov. Der står det svart på hvitt.

 

Om det blir gjennomført eller ikke bestemmer forbrukerne. Men hvis folk bare sitter på gjerde, så kommer resultatet deretter.

Lenke til kommentar

Kom igjen da folkens!

Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke gidder å prøve. Er det ingen som er lei av alle avgiftene som er ute å svever her? Det begynner å bli så mye at jeg forstår ikke helt hvorfor jeg betaler skatt. Det skader ikke å gå imot et slikt forslag. Dette forslaget om denne nye avgiften kommer på en annen plass av avgifter jeg ikke fatter, første plassen er enda sukkeravgiften.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

From a comment posted on Slashdot regarding the RIAA's decision to spam 200,000 Kazaa users with threatening IMs:

 

Contrary to what the RIAA wants you to believe, it appears that making a copy of an audio recording may be perfectly legal in the US, even if you don't own the original recording, as long as it is for noncommercial purposes. The reason for this is the Audio Home Recording Act (AHRA).

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler heller at det settes en avgift på originalmediet. Kjøper du en original CD betaler du bare en liten avgift for å kunne kopiere denne fritt (til privat bruk).

 

sorry, kan ikke skrive under når det oppfordres til å gjøre original plater dyrere.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler heller at det settes en avgift på originalmediet. Kjøper du en original CD betaler du bare en liten avgift for å kunne kopiere denne fritt (til privat bruk).

 

sorry, kan ikke skrive under når det oppfordres til å gjøre original plater dyrere.

 

Samme her.... Og det vil heller aldri bli akseptert da det betyr at folk har en enda større "grunn" til å piratkopiere. De som ikke kjøper nå fordi det er for dyrt, vil ikke kjøpe noe mer av den grunn, og jeg vil f.eks. ikke ta like mange sjansekjøp som det jeg gjør nå.

 

Hadde det vært en kampanje mot slike avgifter fordi de rammer urettferdig (uten at jeg orker å lage en utredning nå ettersom det er koteletter til lunsj :p ), kunne jeg ha skrivd under.

 

Jeg vil faktisk heller ha dyrere skrive-CD'er enn dyrere original CD'er om jeg må velge mellom to onder. Er jo bare å kjøpe opp et lager på forhånd evt...

Lenke til kommentar
Hadde det vært en kampanje mot slike avgifter fordi de rammer urettferdig (uten at jeg orker å lage en utredning nå ettersom det er koteletter til lunsj :p ), kunne jeg ha skrivd under.

 

Gjør det. Opprett en kampanje. Sørg for å samle inn underskrifter, og send det inn til kulturdepartementet i løpet av Juni måned. Det er sikkert flere som støtter ditt forslag. Gjør noe aktivt, eller støtte en organisasjon som jobber med slike saker.

 

Gjør noe konstruktivt. Bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...