Gå til innhold

[Løst]Planlegger oppgraderinger til i7 - kan jeg beholde min 580W?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hai2u!

Jeg planlegger oppgraderinger av maskina, og vil ende opp med et oppsett med i7 920 (eller Xeon W3520, vi får se), HD4850, 4-5 disker, og ellers det vanlige når det gjelder minne, vifter og annet tilbehør.

Jeg har i skrivende stund en Tagan Easycon 580W som holder liv i Q6600-oppsettet mitt med Radeon HD2900XT (vel, holdt liv i, helt til skjermkortet døde). Den fungerte også eksemplarisk knirkefritt da jeg brukte en Pentium D940 i samme oppsett. Den var et grusomt strømsluk, med samme 130W-TDP som i7.

Kan jeg anta at PSU-en vil fungere greit med overnevnte oppsett? Jeg har som sagt overhodet ikke hatt problemer med den enda, og den ser ut til å være av god kvalitet.

Bonusspørsmål 1: PSU-en har en split/combine-bryter bak hvor man velger mellom å enten fordele strøm over 12V-railene eller slå dem sammen. Jeg har den på split nå, men bør jeg bytte til combine når jeg skaffer mer strømkrevende CPU og flere disker?

Bonusspørsmål 2: Fungerer det å bruke pass-through-kontakter for å gi strøm til 4 disker og evt. et DVD-drev via én kabel? Dette hadde gjort det enklere å holde det ryddig i kabinettet, men jeg er redd for å overbelaste et eller annet hvis jeg gjør det. Sikkert et ganske dumt spørsmål, men jeg stiller det uansett.

Bonusspørsmål 3: Om jeg beholder den nåværende strømforsyninga, vil det være rom for å overklokke litt? Da er det snakk om moderat overklokking for ytelsens skyld, opp til 3.7GH-ish eller noe deromkring.

-Koffein

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, klarte den en Pentium D og HD2900XT, så klarer den en i7 og et HD4850. Det skjermkortet drar mindre strøm enn 2900XT i tillegg. (ca. 50W mindre så vidt jeg husker).

Skal vel gå greit å kjøre både på splittet 12V, men om noe viser seg å bli overbelastet, så er det vel bare å kjøre combined (single rail).

Å bruke mange molex-splittere er ikke alltid anbefalt, det kan ofte føre til spenningsfall om en av dem er litt slapp i kontakten.

Skal vel være rom for overklokking, der må man nok prøve seg fram til hva som går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...